Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

HJÄLP! Felaktig UC

Jag fick precis en notis om att mitt UC-score uppdaterats (sämre) och får se en förfrågan från Klara Lån..
Jag har inte ansökt/köpt ngt
Finns det någon chans att få UC att ta bort den??

Jag har panik nu över att jag blivit idkapad och nu när jag går och väntar på att mina sista ff försvinner i mars.. snälla hjälp

Har du kontaktat Klara Lån och frågat varför de tagit en Uc på dig? Om inte, är det ett rimligt första steg.

Kontakta Klara lån och fråga!
Om du anser att upplysningen är tagen på felaktiga grunder så kan du ta kontakt med Uc och be dem ta bort den.
Jag har fått upplysning borttagen fr Bisnode.

Vill bara tillägga att det inte är säkert att Uc tar bort en upplysning bara för att man själv anser den är felaktig. De måste utreda saken.

Och en sak till.... älskar ditt alias :)

Som ovanstående skriver. Hör av dig till Klarna Lån och fråga vad det handlar om.

De är förmodligen du som tagit den av misstag, de tar inte bort den. Du har använt bank id

Jag har INTE använt BankID, ringde banken ang detta och mitt BankID har inte använts.
Har kontaktat klaralån via mail då det är den enda kontaktvägen men inget svar..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp