Samtidig kan man ju anta att det vore ”rätt” att erhålla semestertillägget då det indirekt inte är ”månadslönen” tänker bara här nu.Har du gjort precis allt du kan för att minska dina skulder? Det är givetvis upp till dig.
Tydligen inte allt.Allt ligger ju hos KFM. Har fortfarande privata skulder kvar till sambon som jag givet kommer betala med dessa extra. Dvs min tur att betala semestern som hon ändå hade bokat med sina pengar åter igen
Sambon och jag har ett uppgör som lyder ”jag betalar det jag kan utöver utmätningen räntefritt när jag kan”Tydligen inte allt.

Du sa att alla skulder ligger hos Kronofogden, om du har skulder till din sambo så stämmer ju inte det.Sambon och jag har ett uppgör som lyder ”jag betalar det jag kan utöver utmätningen räntefritt när jag kan”
vilket måste då indikera på att göra ALLT man kan![]()
Ok, förlåt att jag uteblev skulden till sambon. Kanske skulle nämn att alla skulder som inte är privata ligger hos KFM och därefter har jag 1 skuld till sambon vars fondkonto jag tömt när jag spelade (som jag inte har tillgång till mer) och vi har gjort upp en deal att när löneutmätning drog igång ska jag endast betala det jag har råd med utöver förbehållsbeloppet, och det finns inget ”jag är skyldig si och så mycket” dock har väl tagit en 400k och lyckats betala av 80k men hon vill inte att hennes skuld ska ingå i utmätningen och byggas på ännu mer ränta.Du sa att alla skulder ligger hos Kronofogden, om du har skulder till din sambo så stämmer ju inte det.
Hon kan ju begära betalt utan ränta om hon vill det..Ok, förlåt att jag uteblev skulden till sambon. Kanske skulle nämn att alla skulder som inte är privata ligger hos KFM och därefter har jag 1 skuld till sambon vars fondkonto jag tömt när jag spelade (som jag inte har tillgång till mer) och vi har gjort upp en deal att när löneutmätning drog igång ska jag endast betala det jag har råd med utöver förbehållsbeloppet, och det finns inget ”jag är skyldig si och så mycket” dock har väl tagit en 400k och lyckats betala av 80k men hon vill inte att hennes skuld ska ingå i utmätningen och byggas på ännu mer ränta.
Så därav har jag ju gjort ALLT jag kan för att minimera mina skulder, fixat räntefritt på närmre en halv miljon då (tycker jag iallafall).
återstår att se vad KFM säger på måndag.
Mvh, Kalle.
Yes, men hon finner ingen anledning till det. Hellre att jag har mindre totalskuld och kan beta av mer på den.Hon kan ju begära betalt utan ränta om hon vill det..
Tjenare, vad sa dom att du skulle göra?Tar det säkra före det osäkra. Ringer KFM på måndag. Kommer med uppdatering.