Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hitta en medlåntagare

Behöver ha ett lån för att starta om mitt liv, och pga familj tidigare hjälp som medlåntagare så är de inget alternativ o fråga dom. Tror ni det går att hitta en person som vill stå med på låt säga 220k och få 30k för det och senare när min uc är bättre ta ett eget lån o förvandla bort det första?

Behöver ha ett lån för att starta om mitt liv, och pga familj tidigare hjälp som medlåntagare så är de inget alternativ o fråga dom. Tror ni det går att hitta en person som vill stå med på låt säga 220k och få 30k för det och senare när min uc är bättre ta ett eget lån o förvandla bort det första?

Tror det blir väääldigt svårt att hitta en random person som skulle vilja ta den risken

Det är nog i princip omöjligt. Om 220k är allt som behövs för en omstart så kan du nog lösa det skälv med lite jävlar anamma. Lev minimalistiskt under ett helt år och jobba så mycket som bara möjligt. Amortera allt vad du kan och undvik alla onödiga utgifter så är du snart tillbaka på banan.

För att gå i borgen, vilket det i praktiken skulle bli, för en okänd person med uppenbart (annars skulle inte medlåntagaren behövas) knackig kreditvärdighet skulle jag ta otroligt bra betalt. Av ett lån på 220k skulle jag lägga beslag på 200, så högt skulle jag värdera risken..

Ja, bra idé för din del men folk vill inte befläcka sin goda ekonomi tror jag. Jag har frågat släktingar om ett privatlån som har miljoner liggandes ickeinvesterade i något men människor gillar sin trygghet och snuttefilt och nu med lite lån själv kan jag förstå varför...

Jag bedömer det faktiskt till att vara en ren och skär omöjlighet. Såvida du inte har någon polare som inte vet vad han ger sig in på.

Jag bedömer det faktiskt till att vara en ren och skär omöjlighet. Såvida du inte har någon polare som inte vet vad han ger sig in på.

Tänkte också skriva det men det känns ju lite taskigt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp