Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Historiskskatteskuld hinder vid skuldsanering

Jag tolkar det mesta som att om jag får en utmätning och har en skatteskuld och andra skulder både till långivare och privatpersoner så kommer KFM reglera skatteskulden först?

Om jag låt säga har en skatte skuld som regleras i mars 2024 genom utmätning.

Och i Juni 2024 söker skuldsanering är det ett STORT uppenbart avslag eller är det inte hela världen, fattar att det inte finns garantier men teorier?

Kanske exempel bland er som blivit eller inte blivit beviljade.

Jag förstår inte frågan, då har du ingen skatteskuld, då är skatteskulden inte något problem

Jag förstår inte heller din fråga för du skriver

"Om jag låt säga har en skatte skuld som regleras i mars 2024 genom utmätning.

Och i Juni 2024 söker skuldsanering är det ett STORT uppenbart avslag eller är det inte hela världen, fattar att det inte finns garantier men teorier?"

Om din skatteskuld har blivit reglerad och slutbetalad varför skulle det sätta käppar i hjulet?

Ok förstår att det verkar ologiskt.

Tänker om det kan anses oansvarigt att låtit det bli en skatteskuld på grund av jämkning.

Det här med att man skall göra allt man kan för att rädda ekonomin innan man ansöker så att säga.

Jag kan teoretiskt leva extra snålt under utmätningen och betala av skatteskulden (2022 års alltså inte förfallit ännu) men det blir ju väldigt tufft.

Har du betalat din skatteskuld innan du ansöker är det ju inget problem. Då har du ju "ansträngt dej" o betalat det du kan, alltså gjort vad du kan för att minska dina skulder.
Skusan sitter ju inte o kollar flera år bakåt om man ev hade en skatteskuld.

Har du betalat din skatteskuld innan du ansöker är det ju inget problem. Då har du ju "ansträngt dej" o betalat det du kan, alltså gjort vad du kan för att minska dina skulder.
Skusan sitter ju inte o kollar flera år bakåt om man ev hade en skatteskuld.
Om den betalats genom utmätning nån månad före ansökan och man riskerar en ny skatteskuld kommande år?

Följd fråga nån som fått beviljad skusa och på grund av jämkning som inte stämt 100 fått restskatt som sen blivit skuld. Hur har det hanterats.

Om den betalats genom utmätning nån månad före ansökan och man riskerar en ny skatteskuld kommande år?

Följd fråga nån som fått beviljad skusa och på grund av jämkning som inte stämt 100 fått restskatt som sen blivit skuld. Hur har det hanterats.
Nej men flera har fått avslag på den grunden. Du får fixa så jämkningen stämmer så du slipper kvarskatt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp