Känner igen mej i det du skriver, men nu har jag släppt allt till KFM, så nu får jag nästan ingen post alls, bara lite från KFM och "vanliga" räkningar. Känns otroligt skönt att lägga in räkningarna för betalning direkt när de kommer, så att de blir betalda samma dag som jag får lön. Förut pusslade jag så mycket att det var lätt att missa någon räkning.Vill bara skriva och ventilera av mig! Fy vilken hemsk tid på månaden det är nu när alla påminnelser börjar dimpa ner i brevlådan!
Ja de är hemskt, man har en klump i halsen varje gång man hämtar posten...Vill bara skriva och ventilera av mig! Fy vilken hemsk tid på månaden det är nu när alla påminnelser börjar dimpa ner i brevlådan!
. Direkt efter jag hade släppt mina lån så var ångesten för brev och mail stor men nu har det blivit rutin och nåt jag "bara gör" och ingen mer ångest.Så skönt det låter! Önskar att jag kunde göra detsamma!Jag tar alla påminnelser, inkassokrav och brev från KF direkt när jag kommer hem. Sätter in "lånvis" i en pärm. Skriver såklart under delgivningar fr KF och tar med morgonen därpå till brevlådan. Idag var det två delgivningar som tas med på cykelturen till jobbet imorgon. För mig funkar det jättebra efter att jag släppte allt att göra på det viset. In i pärmen direkt så är jag klar för dagen. Direkt efter jag hade släppt mina lån så var ångesten för brev och mail stor men nu har det blivit rutin och nåt jag "bara gör" och ingen mer ångest.
Det har funkat för mig iaf. Fick idén av en medlem här och det gör att jag har koll. Idag kom det sex-sju brev varav två från KF.Så skönt det låter! Önskar att jag kunde göra detsamma!
Instämmer till fullo!Ångesten för brevlådan är större än den inför att ringa samtal till Inkasso och liknande. Att öppna brevlådan är klart värst. Man vet aldrig vad som ligger där inne! Jag öppnar lådan med en klump i magen och är beredd på det värsta.