Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hemsk situation - Hjälp med vägledning

No offense mot TS, men tas inte detta med skuldsanering upp lite för lättvindigt ibland (nuförtiden) ...?
Jag tänker att det borde ju vara något som är en absolut sista utväg & när man varit svårt skuldsatt i många herrans år... Som oxå skall anses vara oerhört svårt att bli beviljad för...

Det är betydligt lättare nu än för några år sedan att få skuldsanering.
Om detta kan man såklart ha åsikter

Nu vet jag såklart inte vilken kommun du bor i men googla fram numret till er budget- och skuldrådgivning och ring nu.
Jag funderar verkligen stenhårt hur jag ska göra. Antingen försöka med skuldsanering. Eller ge det ett försök att betala av. Kommer jag ner i 300-400tkr blir det enklare

Ansök om betallkoll 50 000 kr via colectoco. Syns ej på UC.
Ansök om betalningsfria månader hos bla. Norwegian.

Ta beloppen och betala av dina smslån. Blir du av med ett lån en månad är det +. Lev snålt!

Men dina höga månadsutgifter sätter nog stopp tyvärr.
Glömde denna. Har 5000 på Glase som. Därför kan jag ej söka betalkoll. Någon som kan hjälpa mig hur jag går tillväga för betalkoll? Gick tydligen inte att betala allt direkt på glase. Måste invänta min faktura som kommer om en månad

Jag funderar verkligen stenhårt hur jag ska göra. Antingen försöka med skuldsanering. Eller ge det ett försök att betala av. Kommer jag ner i 300-400tkr blir det enklare
Skattejämkning! Så får du tillbaka på skatten varje månad istället för att vänta på en klumpsumma en gång om året

Skattejämkning! Så får du tillbaka på skatten varje månad istället för att vänta på en klumpsumma en gång om året
Jag ska kika på detta. Kan man uppskatta hur mycket man ska få tillbaka i förtid? Och när betalas skatten ut isåfall?

Hej,

Jag har efter en massa jobbiga år satt mig i en hemsk situation. Nedan är mitt facit. Min UC är inte ens att nämna. Ca 58% på UC, samt ca 20 förfrågningar.
Hjälp mig vad ska jag ta mig till? Just nu betalar jag ett lån, sen tar jag lånet jag har betalat av och lånar upp för att täcka kommande lån

Månadsinkomst 20.000 efter skatt.
Ca 27.000 Brutto.
Ca 340.000kr på helåret.
Ålder: Ca 25.

Jag mår inte bra och VILL verkligen ordna upp min situation

Mina lån

Nordea - 30.000kr
Bank Norwegian - 200.000 kr
Ikano Bank - 58.000 kr
Santander Bank - 16.000 kr
Svea Ekonomi - 15.000 kr

Klarna - 47.000 kr
Risicum - 20.000 kr
Onea - 6.000 kr
Kontantfinans - 3.000 kr
Credway - 30.000 kr
Credigo - 12.000 kr
Meddelandelån - 8.000 kr
Easycredit - 8.000 kr
Fairlo - 8.000 kr
Slantar 24.000 kr
Goodcash - 9.000 kr
Avida Finans - 9.000 kr
Everydayplus - 25.000 kr
Monetti - 15.000 kr
NanoKredit 20.000 kr
NanoFlex - 5.000 kr
Ferratum - 25.000 kr
Vivus - 20.000 kr -
Frogtail- 20.000 kr -

Vad ska jag ta mig till, behöver vägledning. Alla tips uppskattas.
hejsan
Du har många lån precis som jag.Vill bara ge mina förslag på hur jag hade gått tillväga.Även om du till slut kommer att hamna till löneutmätning.Du har väldig mycket att betala in på dessa lån i månaden och får inte in så mycket i lön.Jag skulle börja med att använda betalfria månader och ringa alla kreditgivare. Till exempel du kan få betalfria månader på goodcash,BN.Ikano bank kan ge dig i 6 månaders tid halva månadsbetalningen men då måste man se till att ringa dit.Du gör vad du kan.Nästa steg blir att släppa dom lån man inte kan betala in på.Dom lånen får gå till inkassobolagen och då gör du om avbetalningsplaner och försöker att se till att betala in på dom.Försök också att alltid betala in på din största lån till NB.Nu tar det olika tid när vissa lån inkommer till inkasson och under den tiden så betalar du bort dom minsta lånen.Se till att inte hamna hos KF i första hand.Nu fortsätter du att betala in på avbetalningsplaner och lån så gott det går.När det inte går mer så få du släppa på allt och kommer att få löneutmätning.Det är nu det är lämpligt att söka skuldsanering ,då har man gjort allt man kan för att komma till rätta med sina skulder.Du kanske har möjlighet att söka en samlingslån,men då gäller det att inte hamna hos KF och få anmärkningar.För att från att inte kunna betala in på ett lån-inkasso-KF så kan det ta många månader,det skapar förutsättningar för dig att kanske komma till rätta med din situation.Detta är mina förslag och tankar hur jag skulle gå till väga.Jag önskar dig lycka till och mycket styrka.Det bästa du har gjort är att hamna på denna forum,det finns massor med information här.

Att ta nya smslån för att betala gamla lån håller inte i längden.

Ring alla du har lån hos och fråga om du kan förlänga betalningstiden, speciellt smslånen som är 4000 kr x 3 går kanske att förlänga på 6 eller 9 månader.

Be om betalningsfrimånad hos alla som kan tänka sig att bevilja det.

Har du lån som kommer att hamna hos Inkasso... lugn, ring Inkassobolagen och be om avbetalningsplaner och be om att få betala så lågt belopp som möjligt i början med löfte att höja lite gran efter 6 månader (sen kan du säga att det fortf inte finns utrymme i din ekonomi att höja beloppet).

Skulle ngt hamna kos Kfm och du får delgivningskvitto, skriv inte på, invänta påminnelsen så köper du dig lite tid.

Men du måste prioritera att betala bort lån hos Kfm så att du inte får anmärkning. gör en lista med: "Dessa lån får absolut inte hamna hos Kfm" och ha stenkoll på den listan.

Jag har två stora lån hos Svea och Intrum som jag vet att skickas dem till Kfm så måste jag betala 30 000 kr för varje lån och det kan aldrig gå, så hellre att jag släpper ett lån på 5000 kr som jag med lite trix skulle kunna hinna betala tillbaka utan att det blir anmärkning.

Det är jätteviktigt att du RINGER personligen och inte bara mejlar. Det är skillnad. JAg anser att man får bättre hjälp om man ringer. Var envis!!!!

Har du möjlighet att skaffa ett extrajobb så gör det!

Lycka till

Det finns dock inkassobolag som vill ha en större summa innan dom ger en avbetalningsplan. Så var försiktig, kan du inte betala summan de vill ha skickar de till kfm :-/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp