Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hembesök av KFM...

Precis som rubriken säger så kommer KFM hem endera dagen för att kolla vad jsg har av värde! Lön har jag så den kommer ju att utmätas, men nu undrar jag om nån har erfarenhet av vad dom tar?? Har ringt och pratat med dom och frågat vad dom vill ha, men får inget bra svar! Jag har heminredning som mitt stora intresse och det har gjort att hamnat i denna sits, men jag undrar om KFM plockar allt som man inte behöver till försäljning, typ ljuslyktor, lampor, krukor, allt lösöre som kan tänkas gd dom några 100:- eller tar dom bara typ dyra tavlor osv, eller beror det på vem som kommer hem?! Känns ju rätt surt med bpde löneutmätning och ett tomt hem om ni fattar va ja menar?!:-/

Gör KFM alltid hembesök eller finns det nått sätt att slippa undan?? Löneutmätning kvittar men dä känns så förnedrande att få hem främlingar som ska "rota runt' i ens hem, uscha!!:-(

Undrar det samma!! Någon som vet??

När jag var hos min skuldrådgivare sa hon att det var allt vanligare med hembesök, men om man inte har något av värde kunde man säga det i ett telesamtal till kfm, o då gick det ofta att avstyra besöket sa hon. Men jag går också o oroar mig för hur det ska bli. De får iaf inte komma utan att man avtalat en tid sa hon, hoppas det stämmer....

Plocka bort de saker ni absolut inte vill bli av med...Kan ju nån annan förvara för en tid.

Tar kfm hänsyn till privatlån vid en löneutmätning?! Min pappa tog ett lån på sig för ett par år sedan för att hjälpa mig när jag inte fick ett eget lån men jag betalar ju på det, men hur blir det när jag får löneutmätning?!?!

nej det gör dom inte har utmätning o betalar lån vid sidan om.så tyvärr får du betala som vanligt.

Hur fixar du det, får du typ dra in på matkostnad ist då?!

Jag tror att det där med hembesök beror lite på hur mycket du tjänar och om det finns pengar vid sidan om, t ex på ett sparkonto. Finns inga sparkonton, du är låginkomsttagare och dina skulder inte avser lyxkonsumtion så förstår jag inte varför de ska komma hem och se vad du har. Jag fick besked om att det fanns ingen anledning till vidare utredning eftersom jag bara har min lilla lön och mina skulder var snabblån och sedan olika konton hos lågprisföretag som t ex Ellos och Cellbes. Det fanns inget hos mig som antydde lyxkonsumtion och för mig handlade det bara om överlevnad och en någorlunda dräglig levnadsstandard med falukorv till middag nästan dagligen. Jag hade inte ens råd till att pensionsspara. Jag fick brev från KFM att efter en utredning fanns ingen anledning att besöka i hemmet eftersom jag var helt utan tillgångar. Det fanns bara min lön som jag har nu som utmätning och jag inväntar besked på min skuldsaneringsansökan.

Räknar dom med barnbidraget eller får man behålla det utöver liksom?!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp