Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Helt slut

all oro som gnager hittar inga lösningar svårt att sova svårt att äta tankar som bara spinner runt. Svårt att fokusera inget är kul, drar mig undan vill bara sova men måste ju sköta jobb barn och djur. Håller på att klappa ihop :(

Jag vet exakt hur du känner dig. Jag vet inte hur många gånger den här månaden jag legat och vridit mig i sängen men en hård klump i bröstet.
Hur ser din situation ut? Vilka lån är värst?

Är också helt färdig men släppt allt till fogden :( nu kan jag faktiskt sova men jobbigt ändå me alla tankar som far .Ångesten äter upp en men man få se framåt en dag är man fri från allt .

Har 600 i blanco banken är inte positiv till ihopbakslån trots nästan 2 milj i övervärde i bostaden. Ingen köpare har lagt bud trots två visningar enligt mäklaren är marknaden försiktig. En gammal leverantör har stämt mig på 250 tusen kr för fakturor han anser finns sen 2004-2006 ( enskild firma stängd 2007) igentligen 87 tusen men m dröjsmålsränta blev det 250 tusen. Väntar på tingsrättsförhandlingar och livet känns helt jäkla hopplöst :(

Har 600 i blanco banken är inte positiv till ihopbakslån trots nästan 2 milj i övervärde i bostaden. Ingen köpare har lagt bud trots två visningar enligt mäklaren är marknaden försiktig. En gammal leverantör har stämt mig på 250 tusen kr för fakturor han anser finns sen 2004-2006 ( enskild firma stängd 2007) igentligen 87 tusen men m dröjsmålsränta blev det 250 tusen. Väntar på tingsrättsförhandlingar och livet känns helt jäkla hopplöst :(

Mellan företag är preskriptionstiden 10 år (tror jag). Har leverantören försökt få in denna skuld tidigare, eller har det gått mer än 10 år från senaste skriftliga kravet/erinran innan stämningen?

Första gången han påtalade skulden var 2011 ( 87538 kr + ränta sen 2004 totalt ca 250 000kr) skickade till KF jag bestred och erbjöd att betala kapitalskulden. Vilket jag gjorde betalade 87538kr han drog tillbaka från kf. Sen tyst från nov 2011 till okt 2017 då han pånytt skickar in kravet på 87537 + räntor och hävdar att inbetalningen 2011 är delbetalning av räntorna 2004-2011

Bankmöte på måndag inga stora förhoppningar dock :(

Förberedande förhandlingar i TR i april orkar inte ens tänka på det, stoppar huvudet i sanden ett tag till. Är ju 13-15 år gamla fordringar minns liksom inte helt klart vad som gjorts? Och trodde ju allt var urvärlden när jag betalade ”skulden ”2011 vilket jäkla mörker man hamnat i?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp