Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hej

Hejsan! Jag har ett lån på nordax som är på 205k... Jag tänkte betala in 80000kr extra. Visst är det så att min skuld som är på 205k kommer att minska med 80 000. Någon påstod här i en annan tråd att den inte alls skulle minska utan extrapengar går till totalbeloppet av vad lånet ska kosta under åren jag tog det som

Om det är svaren i din andra tråd som du menar, så är ju detta ett helt nytt case och en helt annan typ av lån vilket precis är vad vi har skrivit i din andra tråd -olika villkor gäller för olika lån.

Och precis som du fått svar om i din andra tråd; kontakta alltid långivaren när du ska lösa ett lån eller betala in ett större belopp.

Självklart minskar ditt lån om du betalar in 80000 kr. Men t.ex. om du får lägre månadskostnad eller ej beror på ditt låneavtal.

I din andra tråd handlar det om ett snabblån, där du troligen har villkoret att räntan och avgifterna måste betalas även om du löser lånet i förtid. För större blancolån brukar så inte vara fallet, utan du kan lösa lånet när som helst.

Va ? Klart att lånet minskar med det du betalar in.
Däremot så minskar inte antal år utan din månadskostnad blir mindre.
Jag snackade med Nordax om samma sak i veckan. Men mitt förslag är att du ringer dom själv och pratar och får klarhet.
Du kanske till och med kanske få lägre ränta om du betalar in så mycket pengar på en gång.

hejsan tack för alla svar och hoppad att ni har en härlig söndag. Månadskostnaden är jag inte ute och sänka utan att höja så att jag blir av med lånet fortare.

Va ? Klart att lånet minskar med det du betalar in.
Däremot så minskar inte antal år utan din månadskostnad blir mindre.
Jag snackade med Nordax om samma sak i veckan. Men mitt förslag är att du ringer dom själv och pratar och får klarhet.
Du kanske till och med kanske få lägre ränta om du betalar in så mycket pengar på en gång.
Kan man göra det, och hur brukar nordax vara vad gäller och sänka ränta.Mvh

Såhär står det inloggad på Nordax sida för mitt egna lån, säkert samma för alla:

"Om du amorterar ett större belopp (mer än 3 x ditt aktuella månadsbelopp) kommer ditt månadsbelopp att sjunka."

Såhär står det inloggad på Nordax sida för mitt egna lån, säkert samma för alla:

"Om du amorterar ett större belopp (mer än 3 x ditt aktuella månadsbelopp) kommer ditt månadsbelopp att sjunka."
Stod samma på min. men hittar inget om hur man extraamorterar, får nog ringa in

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp