Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hatar mitt liv just nu!

Vissa dagar som idag så är jag såååå trött på min situation som jag orsakat åt mig själv med hjälp av några usla lån med usla räntor. Just nu känner jag att jag inte kommer ur denna karusell. Tar inga nya lån men då jag hela tiden halkar efter med lån eller avbetalningsplan så räcker inte pengarna till och något hamnar hos KFM och då faller allt.
Är också så arg på mig själv på grund av denna situation. Inget sparande, ingen buffert , ingen möjlighet till samlingslån pga många förfrågningar. Annars god inkomst och inga enorma lån. Orkar inte mer snart :(

Känner så igen din upplevelse. Jag vill inte på något sätt förminska ditt mående. Men jag vill bara att du fortsätter att kämpa, det kommer att vända!

Så var det för mig för inte så länge sedan, men nu har jag inte tagit nya lån sedan juni 2015 och det har gjort att det inte bli sämre utan lite lite bättre, ligger fortfarande efter men nu går det i alla fall att pussla ihop det (peppar peppar!) även om en del räkningar inte kan betalas på förfallodatumet! Har nyligen bundit bolånet på 3 år och det gav 650 kr extra from den här månaden. Som går till amortering!

Jag vet att du har haft det väldigt tufft men härda ut lite till så ska du se att även du kommer att se ett pyttelitet ljus långt bort i den mörka tunneln men som kommer att bli större och större.

Kanon bra att du inte tar nya lån!!!!!! Det är i slutändan det ända som kan förbättra situationen, tro mig!!! tänk på att du snart istället för att kasta dina pengar på räntor kommer kunna börja spara lite gran varje månad! Men det krävs som sagt att man slutar låna. Och bara att få komma så långt som att sluta låna är en prestation i sig.

Så grattis till dig, klappa dig själv på axeln och fortsätt kämpa :)

Tack snälla fina mänskliga medmänniskor. Jag får bara inte ihop tillvaron just nu. Psykiskt eller fysiskt eller ekonomiskt så ett haveri är nära :( det är så orättvist när man kämpar som ett djur hela tiden.

Känner igen mig så väl under du skriver....Jag har haft problem med mim ekonomi i 10 års tid har bara mig själv o skylla på. Börjar med dumma krediter sen spåra allt ur med blanco lån o sms lån. Har under dom här åren dragit på mig 16 betalnings anmärkningar och skuldsaldo hos kronofogden på 16 tusen...dock har jag aldrig haft utmätning utan lyckas betala allt i sista sekund. Allt har varit som en helvetes karusell...Fick hjälp o lösa allt skit med ett lån men hamnade tyvärr tebax i ekorrhjulet.

Nu sitter jag här med avbetalnings planer på 6 sms lån och har 3 månader kvar på dom..plus lite annat små skit..Det har varit ett helvete...att alltid pusslat ihop allt me nya lån osv. Men nu är de som jag vakat till o insett att nu får de fan va nog....o jag vet att om minst 4 månader är jag av me de mesta o värsta skiten o ångesten o pressen kommer lätta...

Enda rådet ja kan ge dej är o försöka få ett samlings lån o går de inte så är de bara o försöka harva på så gott de går...men vad du än gör så ta inga nya lån:/ på sikt så kommer allt bli bättre o du kommer må bättre även om de inte känns så nu..

Tack för pepp Tussan. Vi klarar detta "tillsammans". Att peppa varandra ger mycket!

Ja vist är de så..Att ta nya snabblån elr krediter kan kännas bra för stunden men i slut änden blir de aldrig de:/ iof så kanske jag får utöka mitt lån hos cashbuddy nästa månad..har 4 tusen där nu o får ja utöka de så tänker ja utöka de så ja kan betala bort alla sms lån o avbetalnings planer samt annat skit...betalar hellre 650kr i månaden då än nästan 6 tusen kr i månaden som ja gör nu med allt skit suck:(

Hur mkt lån har du samt avbetalningsplaner??:/

Både jag och min sambo har en del.
Lånen är under kontroll dvs banklånen ca 350 000. De går sakta nedåt.
Har avbetalningsplaner på cirka 200000 gemensamt. De är största problemet då räntorna är höga och beloppen höga.
Betalar ca 20000 i månaden för lån och avbetalningsplaner så betalningsutrymmet är stort för ett samlingslån men får inte det.
Kommande månaderna är hemska då kvarskatt ska betalas, csn ligger efter samt några skulder hamnat hos kfm = kollaps.
I vanliga fall, om jag inte ligger efter med något så rullar det på.

Oj då hade du/ni betydligt mer än mig Ja de e väl bara harva på elr försöka se om man kan lösa de till nå bättre. Du/ni har inte funderat på o kontakta en sån där skuldrådgivare i kommunen där i bor? Dom kan ju hjälpa till endel o ge förslag...

Uah de e kämpigt med jobbig ekonomi :( men nån gång i framtiden så blir de ju bättre....

Skuldrådgivaren tipsar om samlingslån men det är omöjligt just nu. Kanske om ett år.
Det är jobbigt samtidigt så är 20000 x 12 = 240000 kr per år en bra takt att bli av med lån. Så enligt skuldrådgivaren är det möjligt men räntorna ökar ju parallellt :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp