Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Har Vivus och behöver lösa en bättre avbetalningsplan/ släppa till inkasso?

Så du lånade pengar ifrån dom och fick sedan betala 3000 för att få dom till kontot.. Detta måste vara ett skämt..
Hade skulder på 44000 betalade in 39000 sen det blev kvar 6937 dem sa vi räknade 3000 som du tog tidigare uttag .Fattar ingenting för dem räknade tidigare den summa med 44 000 nät jag fick uttag om 5 minuter .
Dem är riktigt tjuvar.
Aldrig mer dem .Nu har jag spärr på att lpna överhuvudtaget.

Ja i know. Det tog ca sex månader eller fem innan det hamnade hos Gothia, men helt ärligt jag hade otur. Samma otrevliga samtal som ni andra haft med dem, inga sjyssta avbetalningsplaner inte ens 2k/månad, men nån gång ringde jag igen och fick prata med en kille och då fick jag bekräftad rak amortering, frys ränta, 2k/månad på mejl. Nån klassisk kärring ringde efter ett par dagar hotar mig att jag måste betala 5-6k omgående annars skicka dem till kfm. Jag förklarade vad snackar du om jävla kärring?! Jag har redan fåttt en amorteringsplan godkänd och ska betala 2k/månad. Hon svarade att det blev fel och måste omgående 6k tror jag annars kfm. Jag bara sa dra åt helvete jag har det bekräftat på mejl hejdå. Hon ringde efteråt samma ton och sa att det va en vikarie han visste inte vad han gjorde och han slutade jobba hos dem. Jag skiter i sa jag. Till slut sa hon okej men om du blir försenad en minut bara efter 00:00 då blir lånat uppsagd. Och vad hände då? Jo slarvig jag. Blev en dag sen och hela skiten gick vidare till Gothia då Vivus hade panik och ont om cash verkar så, och det va bättre för dem att ett inkassolag tar över.
Ja, vad ska man säga om vissa människors beteende. Dels att de försöker övertyga någon att en överenskommelse om avbetalning inte skulle vara giltig är ju ett vidrigt beteende. Men sen fortsätta och sen hota (och genomföra) gör det faktiskt ännu värre tycker jag. Chansar man att övertala eller övertyga när man har fel och då misslyckas har man någonstans förbrukat sin rätt.

I ett sånt fall om hela företaget skulle äventyras och vara ett seriöst företag i botten där en vikarie är ansvarig (nu kan väl inte det ske i seriösa bolag) så ringer man och förklarar att en vikarie ... och sen ser om det går att hitta en annan lösning tillsammans. Vill man inte det sen får man förklara tydligt och trevligt. Sen får den andre acceptera läget och tacka.

Var gick vissa människor helt lost? Tycker sånt här och värre har blivit extremt vanligt på sistone dessutom.

Jag vill inte vara en pekpinne men…det är väl händelsevis inte så att du lånar, betalar igen och lånar om på nytt för att kunna låna 50 000 där?
Du bör ju rimligtvis och givetvis inte ta om samma lån när du betalat in, speciellt inte med så kort mellanrum. Känns ju lite som att du betalar igen endast för att kunna låna om till en högre summa när man läser det du skriver…?

Men men, ditt liv, dina val och dina beslut.
Det är enligt dom själva när man väl frågar dom muntligt ingen garanti att man blir erbjuden en höjning 7 dagar efter inbetalt lån.
Däremot när man läser på deras hemsida så låter det lite som att det är en garanti att man kan erbjudas en högre summa efter inbetalt lån. Det står på deras hemsida hur många gånger man behöver ha betalt in för att kunna låna på dom olika nivåerna, men det stämmer då alltså inte riktigt. Kalkylen ska gå ihop fullt ut alltså, inte bara att man har bra omdöme på Creditsafe, betalat tillbaka i tid med mera.
Har även att göra med hur många andra lån du har, hur många förfrågningar rent generellt, om inkomst ändrat sig, hur många gånger i närtid du lånat av Vivus med mera.
Jag kan hålla med om att det säkert finns de som gör så också. Men flera sådana här krediter kan vara alternativ där pengar behövs kort period och då kan det bli ut och in med pengar relativt ofta under kortare tidsperiod. Ofta maxas väl inte alla uttag då.

För hos Ferratum som enbart har ränta (även om den är för hög enligt mig) så 20 000 kronor i sex dagar säger vi blir drygt 144 kronor och två veckor senare används de i två dagar till exempel så är det drygt 48 kronor. Det finns de fall också där det är klart värt det och som har en ekonomi med mycket transaktioner.

Jag tror dock inte det är det vanligaste.

Jag kan hålla med om att det säkert finns de som gör så också. Men flera sådana här krediter kan vara alternativ där pengar behövs kort period och då kan det bli ut och in med pengar relativt ofta under kortare tidsperiod. Ofta maxas väl inte alla uttag då.

För hos Ferratum som enbart har ränta (även om den är för hög enligt mig) så 20 000 kronor i sex dagar säger vi blir drygt 144 kronor och två veckor senare används de i två dagar till exempel så är det drygt 48 kronor. Det finns de fall också där det är klart värt det och som har en ekonomi med mycket transaktioner.

Jag tror dock inte det är det vanligaste.
Du har rätt faktiskt till viss del kan jag anse.
Samtidigt så fungerar sällan metoden att ”släcka bränder” i längden. Det brukar ju faktiskt ändå bli att man tillslut fastnar dessutom innebär det ju också oerhört mycket extra utgifter som dessa kriminella företag kan gotta sig med.
Vem är jag att veta detta i och för sig? Men…av egen erfarenhet samt om man hört med bekanta eller personer här så brukar det väl ändå vara så att man lockas av att maxa uttagen tyvärr (inte i alla fallen såklart).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp