Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Har Vivus och behöver lösa en bättre avbetalningsplan/ släppa till inkasso?

Nope inte en ända tyvärr
Får jag fråga vad du sa under samtalet och vad dom sa till dig?
Och hur sen är du med betalning och vilket belopp?

Jag är 40 dagar sen, lån 50 000 kr.
om jag inte betalar in nästa vecka skickas det till kronofogden säger dom i samtalet

Mer eller mindre skällde ut mig för jag inte har betalt in fakruan, väldigt otrevligt samtal

om jag inte betalar in nästa vecka skickas det till kronofogden säger dom i samtalet

Mer eller mindre skällde ut mig för jag inte har betalt in fakruan, väldigt otrevligt samtal
Någon som vet om vivus verkligen skickar direkt till kronofogden? Eller är det hot? Någon som fått sitt lån utan inkasso först till kronofogden?

Den stress detta lån medför är outhärdligt och jag ska inom några månader betala in allt men tills jag kan det måste jag verkligen undvika att det går till kronofogden. Tacksam för era svar

De var väldigt otrevliga. Jag var dock cirka 70 dagar sen vill jag minnas. Detta var 1 år sedan och jag mailade och bad om en m avbetalningsplan och det kunde man endast få om man ringde in tydligen. Ett hemskt samtal men fick en på 2300 kr och de frös räntan så enbart amortering. Ändå rätt vettigt kan jag tycka.

För egen del så hade jag betalt i tid flertalet gånger men höjde krediten och slutade betala. Var nästan 300dagar sen och ringde in till en trevlig person som vart lite chockad att den inte gått till extern inkasso. Jag fick avbetalningsplan på 2458kr/mån räntefritt som jag nu betalar varje månad. Min skuld var strax över 50K om jag inte minns fel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp