Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Har Vivus och behöver lösa en bättre avbetalningsplan/ släppa till inkasso?

Hejsan, har en fråga om avbetalning vivus. Har en avbetalning på 5300kr den 25e, problemet är att jag har A-kassa så jag kan betala 3500 den 26e och resterande nästa Torsdag. Eller är det bättre att spara och betala hela beloppet nästa Torsdag?

Hur sen var du då? Någon som vet om det skickas direkt till kronofogden ?
Det är lite olika med hur sen man kan vara.
Men om vi säger så här: Du kan förbereda dig på att det finns en ganska så stor risk att du skickas vidare efter 60 dagar ungefär.

Jag har för mig att dom beskrivit för mig ganska utförligt gällande inkassoprocessen.
Redan från den första dagen när du är sen med att betala in så hamnar du hos deras interna inkasso och kan redan då tekniskt sett skickas vidare (även om jag aldrig hört att någon här skickats vidare redan vid dag ett).

När du väl skickas vidare kommer du att skickas till ett externt inkassobolag (Gothia).
Dom skickar inte till Kronofogden direkt, det är bara som dom säger.
Har någon mot all förmodan skickats direkt till Kronofogden så är det väldigt sällsynt.

Jag fick räntefri avbetalningsplan hos Vivus. Men du behöver ringa dom.

Jag fick räntefri avbetalningsplan hos Vivus. Men du behöver ringa dom.
Enligt vivus själva (i telefon) så skickas ärendet till kronofogden om det inte betalas lägsta beloppet. Dom gör inga avbetalningsplaner, det är bara om man har betalt in till dom tidigare. Är detta enbart hot eller kommer det gå till kronofogden? Någon som har erfarenhet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp