Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har Thorn eget Inkassobolag?

Jag har noll koll på hur inkasso fungerar. Har aldrig hamnat där förut, men nu så kommer skulderna komma dit men har en fråga om Thorn finans där jag har ett lån som jag släppt.

Om dom har ett eget inkassobolag?

När jag förväntade mig att komma till inkasso så tänkte jag att jag skulle få
hem brev från något inkassobolag där det står att dom tagit över skulden och jag måste betala.

Så blir lite fundersam om dom använder detta som en taktik för att man ska betala, eller om det är inkasso?

Jag har fått flertalet påminnelser från dom via sms/mail sedan jag släppte skulden att jag ska betala via swish för att inte krediten ska förfalla och jag måste betala hela beloppet inom en viss tid.
Men detta har pågått nu i snart 2 månader att jag ska betala annars skickas det vidare, men några dagar senare kommer samma meddelande...

Senast idag kom samma meddelande om att jag kunde använda deras swish-länk som jag
tidigare fått för att betala...

Idag fick jag även meddelande via Kivra från Thorn.

Fordringsägare: Thorn Svenska AB
Fordran avser: Thorn PrivatFinans

Där står det bla detta:

Trots tidigare påminnelse saknar vi fortsatt din betalning.
Om varken betalning eller invändning kommer oss tillhanda inom den angivna tiden kommer din kredit att sägas upp vilket innebär att vi kräver dig på full betalning av hela din kredit.
Vi kommer i så fall även att rapportera din kredit till missbruksregister vilket innebär att du får en betalningsanmärkning.
Kontakta oss om du har några frågor.

Sedan är fakturan likadan som den alltid sett ut från Thorn, med hur stor skulden är
och hur mycket jag ska betala in osv.
Så är det ett "riktigt" inkassobolag eller ligger den fortfarande kvar hos Thorn?

Ber om ursäkt om jag verkar dum..

Jag hade Thorn hos inkasso för ngt år sedan då hade dem eget inkasso iallafall

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp