Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har tagit lån åt mitt ex på 600k, han kan inte betala tillbaka..

Skulle det inte vara smart om jämka i detta läget då du kan sänka återbetalningstid med tanken på att du kan betala mer varje månad? Det är ändå stor skillnad om man betalar nån tusen lapp eller fler i månaden? 10 år kan bli ett par år mindre? Eller tänker jag fel här.
Ja! Jag ska jämka. Jag pendlar även till jobbet, så får vanligtvis tillbaka mycket på skatten.

Intressant att det finns människor som försöker utnyttja en, när man väljer att öppna upp sig om sin extremt sårbara situation. Fick detta meddelande:
"Hej.
Om du hjälper mig hjälper jag dig.
Jag har cirka 25k k skuld hos Vivus o vill verkligen betala av dom direkt. Om du hjälper mig betala in den. Lovar jag att betala in 8k till dig varje månad tills du klarar dig."

Vad tror ni, låter ju som en jättechans? Vi kör på det va?

Senast ändrad:
Intressant att det finns människor som försöker utnyttja en, när man väljer att öppna upp sig om sin extremt sårbara situation. Fick detta meddelande:
"Hej.
Jag har cirka 25k k skuld hos Vivus o vill verkligen betala av dom direkt. Om du hjälper mig betala in den. Lovar jag att betala in 8k till dig varje månad tills du klarar dig."
Oj vilket pang erbjudande. Förstår dock att du kommer avstå eftersom du redan förlorar 8000kr/mån fr den som också lovade att betala.
Vissa misstag gör man bara en gång.

"Hej.

En idiot till, alltså va fan….

Lånet är på 10 år med rak amortering cirka 8.333kr/månad. Det är min hembank som förbarmat sig över mig och situationen och hjälpt mig. Jag har hög inkomst så jag kan betala allting, men det känns bara så oerhört orättvist att det ska sluta så - när merparten av lånet från början är hans..

Han har fortfarande betalningsanmärkningar så tror inte han har kunnat ta fler lån. Däremot tror jag att han ljuger väldigt mycket om att han inte har råd att betala…
Ja skicka han till kronofogden. Ansökan om betalningsföreläggande. Tragiskt hur människor gör mot varann, framförallt nära och kära.

varför kan han inte betala? Är han arbetslös? Ha som krav åtminstone att han ska ta över lånet och måste få bort betalningsanmärkningarna.

"Hej.

Lite som hos mig nu när jag är klar med min skuldsanering, kan du låna mig 500, kan du låna mig 1000 kr osv. Vem har hjälpt mig under alla åren med skulder...ingen och jag har klarat mig genom olika lösningar tex sälja saker.

"Hej.

Fick du det här?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp