Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har tagit lån åt mitt ex på 600k, han kan inte betala tillbaka..

Tack!

Nordea, jag har en släkting som har en lägenhet som det knappt finns lån på, så jag fick använda den som säkerhet. Fick då också bolåneränta på lånet (lånet står enbart på mig, släktingens bostad enbart "pant"). Är så tacksam! Känns helt sjukt att jag blir skuldfri på max 10 år efter att ha kämpat i 12 år innan.

Hoppas det går vägen, annars blir det släktningens problem att betala lånet.

Jag har som tur är råd med min inkomst, känns bara orättvist att jag inte får hjälp av exet..
Låter bra. Det jag tänkte är att saker kan ske. Du kan bli sjuk och sjukskriven, du kan avlida och massa annat elände, då blir det släktningens problem att betala.

Låter bra. Det jag tänkte är att saker kan ske. Du kan bli sjuk och sjukskriven, du kan avlida och massa annat elände, då blir det släktningens problem att betala.
Så är det verkligen!
Jag har tecknat livförsäkring via banken ifall jag skulle avlida. Gällande sjukskrivning har jag en extra försäkring (förutom a-kassa) som täcker upp inkomstbortfall. Har verkligen säkrat upp för att inte sätta släktingen i skiten!

Så är det verkligen!
Jag har tecknat livförsäkring via banken ifall jag skulle avlida. Gällande sjukskrivning har jag en extra försäkring (förutom a-kassa) som täcker upp inkomstbortfall. Har verkligen säkrat upp för att inte sätta släktingen i skiten!
Har du skrivit in namn i försäkringen på vem som ska få pengarna om du avlider ?
Utan namn så tillfaller försäkringen dina skulder.

Har du skrivit in namn i försäkringen på vem som ska få pengarna om du avlider ?
Utan namn så tillfaller försäkringen dina skulder.
Det är lite av poängen met den typ av försäkring man tecknar i det där läget...

Jag hade ingen aning om det med förmånstagare och hade inte någon men la till det när jag hamnade i skiten.
Ingen aning vad du svarade om nu.
Personen har som jag förstår det en låneskyddsförsäkring vars enda syfte är att lösa skulden om personen dör.

Skulle det inte vara smart om jämka i detta läget då du kan sänka återbetalningstid med tanken på att du kan betala mer varje månad? Det är ändå stor skillnad om man betalar nån tusen lapp eller fler i månaden? 10 år kan bli ett par år mindre? Eller tänker jag fel här.

Vilken snäll släkting du har Tänker inte måla fan på vägen och presentera diverse scenario där det går åt helsike.
Det kan också gå bra i livet ska du se. Du verkar ändå själv har tänkt på vad som skulle kunna hända.
Jag hoppas att det går snabbare än 10 år.
Mest av allt hoppas jag på att ditt ex pröjsar så du får det lite lättare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp