Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har tagit första steget

Hej

Jag läst på forumet under en längre tid och ibland skrivit som gäst. Hög tid att bli medlem nu känner jag. Fått en hel del tips på vägen även om jag fortsatt att ta fel beslut ändå.

Har som många andra ett långvarigt spelmissbruk och nu äntligen tagit tag i det på riktigt efter ett återfall under fredagen. Registrerade mig på spelpaus i april men lyckades spela på en sida utanför Sverige i istället...suck det var verkligen en dålig idé. Går det att spärra sig på samtliga sidor på något sätt eller är det en i taget som gäller på utländska sidor?

Efter mycket ångest tog jag mig mod att berätta allt för min sambo i söndags. Trodde att hon skulle kasta ut mig omgående med huvudet före men hon var väldigt förstående, oerhört tacksam för det. Återstår att berätta för mina föräldrar, det kommer bli riktigt tungt det också. Min pappa har redan misstänkt detta tidigare men jag har inte erkänt det då.

Sedan blir det att ringa alla inkassobolag och se om det går att få en betalningsfri månad på mina avbetalningsplaner så inget går till kronofogden.

Jag har i stort sätt haft eller har alla skit sms lån man kan ha och en kreditvärdigt som är skyhög. Samlingslån är därmed kört för överskådlig tid. Gäller att undvika betalningsanmärkning och kronofogden. Troligtvis kommer jag få någon misskött kredit på vägen men det är väl ändå ”bättre” än kronofogden på sikt om jag har fattat det korrekt? Även om jag gärna undviker det också självklart men blir svårt...

Sökt hjälp på vårdcentralen också så några steg åt rätt håll efter många år med spel och lån som ingen vetat om. Tack till er alla som delat med sig tidigare, är och varit till stor hjälp framförallt senaste dagarna!

Alla når vi botten någon gång. Berätta för alla nära och kämpa på.

Jag har aldrig haft ett själv haft ett sug att spela på någon sida utanför EU för det är egentligen en ren skattefälla, skulle man vinna så är det 30% skatt och du får inte kvitta mot dina insättningar. Hoppas det låter tillräckligt motiverande för att inte spela på sådana sajter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp