- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Oj vad tiden har gått
Jag släppte allt, idag har jag fått löneutmätningsresultatet och första lönen med förbehållsbelopp trillar in på fredag. Det kommer tyvärr inte att räcka till i livet då jag har utgifter som tar ut det....
Min arbetsgivare tog in mig på ett möte häromdagen och frågade mig vad som hade hänt, det var skönt för att jag öppnade upp mig för någon för första gången i hela mitt liv. Samtidigt tyckte jag att det var jobbigt, blir stum så fort jag ser honom komma fram och hälsa....han märker att jag tycker det är jobbigt.
Går det på något sätt att kontakta någon så att man får ett högre belopp efter utmätningen? Jag kommer inte att klara det belopp jag får ut idag.
Mvh
Privata skulder /andra lån (tex csn) osv ingår inte heller. I förbehållsbeloppet ska du även klara av normalbesök hos tandläkare. Tänk på att man kan behöva informera KFM om att busskort/periodkort ska räknas med - d varierar om handläggaren räknat med eller inte.Ja själva förbehållsbeloppet ska ju vara uträknat efter de förutsättningar man har.
Har du 20 skulder hos KF och sedan ytterligare 2 skulder så kan du inte betala de resterande två skulderna heller.
Elräkning
Hyra
Telefon
Bredband
Schablon för mat/hygien
Reseersättning
Medicin
Barn
Det är det du ska få behålla pengar för. :-/
Jag har egentligen ingen i min närhet som vet allt och har hela bilden klar även om jag berättat att jag har skulder. Därför är detta forum min "samtals terapeut" här kan man alltid lätta på hjärtat.