Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har släppt allt och nu trillar KFM in

Jag hoppar fram som gubben ur lådan.

har precis fått två brev från KF. Mina första.
Är annars en person med ett stort socialt kontaktnät. Nu efter att allting gick åt helvete, ungås jag inte med vänner ens. pga av spel sitter jag med höga skulder som nu börjar rulla in hos KFM.
Varje dag är en dimma.
Livslusten är borta.
Vågar inte berätta för familj, umgås med dem men känner mig som en vidrig människa. Och lämnar jag livet så kommer de ändå att sitta kvar med alla skulder.
Ser ingen utväg, pratar inte med någon. Spelar charader varje dag hatar mig själv mer och mer.

jag vet inte ens vad jag vill med inlägget men jag behövde nog bara skriva av mig lite.

Är annars en person med ett stort socialt kontaktnät. Nu efter att allting gick åt helvete, ungås jag inte med vänner ens. pga av spel sitter jag med höga skulder som nu börjar rulla in hos KFM.
Varje dag är en dimma.
Livslusten är borta.
Vågar inte berätta för familj, umgås med dem men känner mig som en vidrig människa. Och lämnar jag livet så kommer de ändå att sitta kvar med alla skulder.
Ser ingen utväg, pratar inte med någon. Spelar charader varje dag hatar mig själv mer och mer.

jag vet inte ens vad jag vill med inlägget men jag behövde nog bara skriva av mig lite.
Skäms inte du är så mycket mer än spel och skulder. Jag lovar dig att familj och vänner vill ha dig i sitt liv oavsett din problematik och du behöver dom som stöd.

Varje dag är en dimma.
Livslusten är borta.

Kämpa! Hör av dig om du vill snacka.

Oj vad tiden har gått

Jag släppte allt, idag har jag fått löneutmätningsresultatet och första lönen med förbehållsbelopp trillar in på fredag. Det kommer tyvärr inte att räcka till i livet då jag har utgifter som tar ut det....
Min arbetsgivare tog in mig på ett möte häromdagen och frågade mig vad som hade hänt, det var skönt för att jag öppnade upp mig för någon för första gången i hela mitt liv. Samtidigt tyckte jag att det var jobbigt, blir stum så fort jag ser honom komma fram och hälsa....han märker att jag tycker det är jobbigt.

Går det på något sätt att kontakta någon så att man får ett högre belopp efter utmätningen? Jag kommer inte att klara det belopp jag får ut idag.

Mvh

Oj vad tiden har gått

Jag släppte allt, idag har jag fått löneutmätningsresultatet och första lönen med förbehållsbelopp trillar in på fredag. Det kommer tyvärr inte att räcka till i livet då jag har utgifter som tar ut det....
Min arbetsgivare tog in mig på ett möte häromdagen och frågade mig vad som hade hänt, det var skönt för att jag öppnade upp mig för någon för första gången i hela mitt liv. Samtidigt tyckte jag att det var jobbigt, blir stum så fort jag ser honom komma fram och hälsa....han märker att jag tycker det är jobbigt.

Går det på något sätt att kontakta någon så att man får ett högre belopp efter utmätningen? Jag kommer inte att klara det belopp jag får ut idag.

Mvh
Om du har skickat in alla uppgifter och angett ev resor till jobbet, medicinkostnader etc etc så tror inte jag att det går att öka beloppet.
Man får helt enkelt lära sig att leva på förbehållet.

Oj vad tiden har gått

Mvh
Vad är det som gör att du inte klarar det ?

Vad är det som gör att du inte klarar det ?
Ja själva förbehållsbeloppet ska ju vara uträknat efter de förutsättningar man har.

Har du 20 skulder hos KF och sedan ytterligare 2 skulder så kan du inte betala de resterande två skulderna heller.

Elräkning
Hyra
Telefon
Bredband
Schablon för mat/hygien
Reseersättning
Medicin
Barn

Det är det du ska få behålla pengar för. :-/

Ja själva förbehållsbeloppet ska ju vara uträknat efter de förutsättningar man har.

Har du 20 skulder hos KF och sedan ytterligare 2 skulder så kan du inte betala de resterande två skulderna heller.

Elräkning
Hyra
Telefon
Bredband
Schablon för mat/hygien
Reseersättning
Medicin
Barn

Det är det du ska få behålla pengar för. :-/
Själv hade jag skulder till 27 borgenärer och fick lära mig att leva på förbehållsbeloppet.
Det är helt enkelt vissa saker man får/måste avstå.
Jag vill inte låta "hård" men den krassa verkligheten ser ut så.

Telefon och bredband får man lösa med förbehållsbeloppet. Klarar man inte det får man kanske söka billigare alternativ.
Medicin söker man extra stöd för, knappt 300:-/månad tror jag det är.

Senast ändrad:
Själv hade jag skulder till 27 borgenärer och fick lära mig att leva på förbehållsbeloppet.
Det är helt enkelt vissa saker man får/måste avstå.
Jag vill inte låta "hård" men den krassa verkligheten ser ut så.

Telefon och bredband får man lösa med förbehållsbeloppet. Klarar man inte det får man kanske söka billigare alternativ.
Medicin söker man extra stöd för, knappt 300:-/månad tror jag det är.
Jo men precis. Man "ska" kunna klara sig på förbehållsbeloppet men då är förutsättningen att man inte har andra skulder man fortsätter betala på.. tyvärr åker medsökande på att betala de lånen om de inte själva vill hamna hos Kronofogden. :-/ Så har man en medsökande på ett eller fler lån så är det tyvärr väldigt tråkigt. Det är nog det värsta för min del tror jag, att jag får min pappa att betala tre dyra lån vilket gör att han knappt klarar sig varje månad:《

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp