Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Har skuldsaldo men måste låna, finns det?

Som rubriken, är i en akut situation och måste låna för att inte bli vräkt!
Hur jag hamnat där är en lång historia, men måste på något sätt skrapa ihop en summa om ca 8000:- väldigt fort. Har skuldsaldo och anmärkningar, är det kört överallt då?

Har inget som går att panta, finns inga andra mer tvivelaktiga aktörer ute på marknaden heller? Bara man ser till att betala tillbaka...
Har verkligen panik och måste lösa det!

Gäller det hyra så försök hos socialkontoret. I vissa kommuner får man låna av dom.

Annars är det nog ganska kört tyvärr. Vad gäller skulden?

En hyra som släpar. Inte pga slarv utan andra omständigheter, men den måste in annars blir jag vräkt med fyra barn.
Soc hjälper inte, redan pratat med dem, anledningen är att jag är sambo men denne vägrar uppfylla kraven för att få hjälp ekonomiskt.

En hyra som släpar. Inte pga slarv utan andra omständigheter, men den måste in annars blir jag vräkt med fyra barn.
Soc hjälper inte, redan pratat med dem, anledningen är att jag är sambo men denne vägrar uppfylla kraven för att få hjälp ekonomiskt.

Och du har pratat med hyresvärden? Är det bara en hyra så brukar det ju gå att resonera med dom

Pratat med dem med, har hamnat efter förut pga samma orsak men haft avbetalning på det...alltid diskuterat med dem och haft en dialog och de har varit schyssta. Som sagt lång historia och försöker ta mig loss med barnen.

Pratat med soc och hyresvärden och ev kan de lösa sig om bara jag står på kontraktet, så akutbehovet av dessa pengar minskade med många tusen!
Undrar därför om det finns möjlighet att låna små små summor nånstans? Även matförrådet är akut men kan söka försörjningsstöd först från den 20e!

Gör dig av med din sambo. Om han inte gör vad han ska för dina fyra barn och dig så är det helt ok att be honom flytta även om han är far till barnen. Eller missuppfatta jag ditt inlägg? Håller tummar att det löser sig.

Nej, du fattade nog rätt, förutom att göra mig av med honom är något jag försökt i över ett år men människan försvinner inte. Nu har det gått så långt att vi riskerade att bli vräkta och utan mat, men bostaden kanske jag får hjälp med nu, står kontraktet på mig så kan jag byta lås! Kan söka försörjningsstöd den 20e men måste klara oss fram tills dess. Så letar desperat efter någon aktör som möjligen lånar ut väldigt små summor till folk med totalhavererad ekonomi under en kort period. Tänker inte dra på mig mer skulder dock utan kommer kunna lösa det då försörjningsstödet ger dubbelt så mycket att leva på mot vad jag haft sedan i julas!
Men minsta jag hittar är 500:- hos någon!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp