Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har ni koll, avsluta krediter?

Jag har en del blanco samt 3 kreditkort.
De 3 kreditkorten är maxade, dvs att jag varje månad tar ut det tillgängliga belopp efter att jag har betalat månadfakturan.
Ett kort på 30.000 samt de andra 2 korten på 10.000kr var.

Om jag vill ta ett lån på säg 150.000-200.000kr och vill förbättra min score, ska jag avsluta mina 3 kreditkort så att jag inte kan ta ut pengar från dem mer, syns det på UC, att kreditkorten är stängda men att jag har en skuld kvar på dem?

Borde jag försöka fullbetala de 3 kreditkorten innan jag ansöker om ett lån, eller räcker det med att jag fullbetalar dom 2 på 10.000kr eller att jag fullbetalar kortet som jag har 30.000kr i skuld på?

Eller är det bästa om jag betalar av hälften av skulden på alla 3 korten?

Tips tack!

Stänger du kreditkort och fortfarande har skuld kvar på dem så syns inte detta på UC utan det står kvar som din kreditlimit och hur mycket du har i skuld så här står de på mitt Eayliving kort som jag betalar på varje månad (har bytt till ett Easyliving och man kan bara ha det ena eller andra hos Collector) :

Långivare
Collector Bank AB/12 Kreditlimit 15.000 kr
Kreditnummer xxxxxxxxxxxxx Utnyttjad kredit 3.806 kr
Reg först hos UC 2012-10-25 Reg senast hos UC 2015-10-31
Jag tycker du ska betala på alla 3 vad du kan för då visar du för banken att du har betalningsmöjligheter och inte utnyttjar dina krediter fullt ut månad för månad.

Jag har en del blanco samt 3 kreditkort.
De 3 kreditkorten är maxade, dvs att jag varje månad tar ut det tillgängliga belopp efter att jag har betalat månadfakturan.
Ett kort på 30.000 samt de andra 2 korten på 10.000kr var.

Om jag vill ta ett lån på säg 150.000-200.000kr och vill förbättra min score, ska jag avsluta mina 3 kreditkort så att jag inte kan ta ut pengar från dem mer, syns det på UC, att kreditkorten är stängda men att jag har en skuld kvar på dem?

Borde jag försöka fullbetala de 3 kreditkorten innan jag ansöker om ett lån, eller räcker det med att jag fullbetalar dom 2 på 10.000kr eller att jag fullbetalar kortet som jag har 30.000kr i skuld på?

Eller är det bästa om jag betalar av hälften av skulden på alla 3 korten?

Tips tack!

Se till att alltid hålla dig under max-gränsen varje månad. Går man över det beviljade är det mycket negativt. Om du har så att du kan betala bort halva hade jag valt att betala bort och avsluta de två på 10k och betala ner det på 30k till 25k.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp