Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har jag några möjligheter till ett samlingslån? 65 000 kr

Hej!

Jag behöver verkligen hjälp med era tips kring vad jag kan göra för att förbättra min kreditvärdighet eller få ett samlingslån.

Mina förutsättningar:
322 000 kr i deklarerad inkomst
4 ff UC - alla går ut om 8 månader.
Underskott: 106 600 kr
Inga betalninganmärkningar

Bolån tyvärr hos Bluestep på 1 770 000 kr(dock stort övervärde i bostadet)

Lån på UC: Bluestep (reggade som bolån), Northmill 30 000 och Brixo 3000.

Riskprognos 6,06 % :(

Har jag några möjligheter att få ett samlingslån på 65 000 kr så att jag kan lösa bland annat Northmill, Brixo och små krediter?

Hur mycket tror ni att det hjälper min riskprognos att fullbetala Northmill och Brixo och avsluta de krediterna? Det blir då bara bolånet hos Bluestep som kommer att synas på UC.
Hur snabbt ändras betyget efter att jag betalt dom och avslutat dom?

Alla tips och råd välkomnas! Help :(

En sidofråga är vad ni tror om mina chanser att byta bolånet. Finns det någon möjlighet? Som tidigare nämnt finns ett stort övervärde i bostaden.

Dina förutsättningar är ju långt ifrån hemska tycker jag. Bara underskottet som ser bedrövligt ut. Kanske därför riskprognosen sticker iväg. Betalar du jävligt mycket ränta till bluestep?

Finns möjligheten att baka in lite skit i bolånet kanske, med tanke på övervärdet?

Annars kan du ju alltid maila lite aktörer ang. samlingslån med dina förutsättningar och slippa slösa ff i onödan. Ex northmill som du redan har kredit hos har ju tjänsten Reduce som samlar lån/krediter till lägre ränta.

Annars tror jag säkert du får erbjudanden via Lendo eller Advisa. Då det inte handlar om någon megastor summa.

Hej!

Jag behöver verkligen hjälp med era tips kring vad jag kan göra för att förbättra min kreditvärdighet eller få ett samlingslån.

Mina förutsättningar:
322 000 kr i deklarerad inkomst
4 ff UC - alla går ut om 8 månader.
Underskott: 106 600 kr
Inga betalninganmärkningar

Bolån tyvärr hos Bluestep på 1 770 000 kr(dock stort övervärde i bostadet)

Lån på UC: Bluestep (reggade som bolån), Northmill 30 000 och Brixo 3000.

Riskprognos 6,06 % :(

Har jag några möjligheter att få ett samlingslån på 65 000 kr så att jag kan lösa bland annat Northmill, Brixo och små krediter?

Hur mycket tror ni att det hjälper min riskprognos att fullbetala Northmill och Brixo och avsluta de krediterna? Det blir då bara bolånet hos Bluestep som kommer att synas på UC.
Hur snabbt ändras betyget efter att jag betalt dom och avslutat dom?

Alla tips och råd välkomnas! Help :(

En sidofråga är vad ni tror om mina chanser att byta bolånet. Finns det någon möjlighet? Som tidigare nämnt finns ett stort övervärde i bostaden.

Det blir i mitten av november som krediterna kommer stå som avslutade.

Ingen expert men gissar det kommer påverka riskprognosen positivt ganska rejält!

Dina förutsättningar är ju långt ifrån hemska tycker jag. Bara underskottet som ser bedrövligt ut. Kanske därför riskprognosen sticker iväg. Betalar du jävligt mycket ränta till bluestep?

Finns möjligheten att baka in lite skit i bolånet kanske, med tanke på övervärdet?

Annars kan du ju alltid maila lite aktörer ang. samlingslån med dina förutsättningar och slippa slösa ff i onödan. Ex northmill som du redan har kredit hos har ju tjänsten Reduce som samlar lån/krediter till lägre ränta.

Annars tror jag säkert du får erbjudanden via Lendo eller Advisa. Då det inte handlar om någon megastor summa.

Stort tack för ditt svar Carla och dina tips! Tacksam för det. Det finns dessvärre ingen möjlighet att utöka bolånet då jag gjorde en utökning relativt nyligen. Tror du verkligen att jag kan få något på Lendo eller Advisa trots 6% uc-risk i nuläget? Vill verkligen inte dra på mig mer ff i onödan då jag planerar att försöka byta bolånet inom en snar framtid. Underskottet kommer precis som du säger från den hemska räntan jag betalar till Bluestep :( jag har skött mina betalningar där exemplariskt under flera års tid dock..

Vilken ska jag välja av Lendo eller Advisa? Har du andra förslag på aktörer för samlingslån som jag kan maila först (Northmill är dessvärre inte aktuellt pga lite tidigare strul med dem)?

Du bör inte ha några problem att få 65.000 i lån. Kör via lendo eller advisa

Är nog helt rätt tänkt att kämpa för ett nytt bolån!

Menar du förresten att du skulle klara av att slutbetala både northmill och brixo? Utan att ta nytt lån dvs? Vore ju såklart guld för betyget!

Nu när jag gjort en månadsbetalning på både Brixo och Northmill så att de inte var maxade så sjönk UC till 2,17%!!?

Nu bör jag kunna ansöka va?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp