Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har jag en chans?

Inkomst: 310.000kr
Synliga blanco på UC: Cirka 450.000kr
Underskott: 38.183kr
Registrerade UC-förfrågningar nu: 8 som privatperson och 1 som näringsidkare.
Den som är näringsidkare försvinner 27 okt. Dom 8 som är registrerade som privatperson försvinner 7 juli, 8 juli, 8 aug, 22 aug, 9 sep, 20 sep, 22 sep, och 2st 27 okt.

Har idag även cirka 38.000kr i kredit(20.000 BN kreditkort och 17.000kr Credigo/Avida årslån) som syns på min UC men dessa 2 fullbetalas i maj/juni så det försvinner från UC:n i början av juli.

Underskottet blir så där lågt nu när deklarationen uppdateras i juni, så from juli kan jag testa att ansöka.

Jag skulle vilja låna nånstans 100.000-250.000kr för att samla annat skräp som inte syns på UC.

Vad tror ni?
När borde jag ansöka?
Och borde jag ens få nåt beviljat?

Är inkomsten 310 000 fr.o.m. juni? Det är kanske inte omöjligt (men om du får lån nu och samlar sånt som inte syns kommer det nog bli väldigt svårt att samla de synliga efter det). Jag hade nog försökt via Lendo den 8:e aug lite som en chansning och om det inte går väntat till 27:e okt och försökt igen.

Man ska väl egentligen inte ha mer än 90% av sin årsinkomst i blanco, men det finns gott om exempel på personer som har det. Själv blev jag erbjuden 350 000 utan lösenkrav på mina redan befintliga ~330 000, men som jag ändå såklart använde för att lösa mina befintliga lån med.

Är inkomsten 310 000 fr.o.m. juni? Det är kanske inte omöjligt (men om du får lån nu och samlar sånt som inte syns kommer det nog bli väldigt svårt att samla de synliga efter det). Jag hade nog försökt via Lendo den 8:e aug lite som en chansning och om det inte går väntat till 27:e okt och försökt igen.

Man ska väl egentligen inte ha mer än 90% av sin årsinkomst i blanco, men det finns gott om exempel på personer som har det. Själv blev jag erbjuden 350 000 utan lösenkrav på mina redan befintliga ~330 000, men som jag ändå såklart använde för att lösa mina befintliga lån med.

Japp så fort deklarationen går igenom i juni så är min inkomst 310.000

Ok borde jag testa då den 8 aug alltså via Lendo? :)

Vem var det som erbjöd 350´ i det läget utan krav att lösa något och hur såg dina förutsättningar ut då?
Jag är i valet och kvalet om jag ska söka för att samla lån eller bara söka ett rakt av...

Kryssar du i att du ska samla via Lendo så kan de ändå svara med erbjudanden där lösenkrav saknas. Villabanken var det som erbjöd och jag hade ganska bra förutsättningar i övrigt.

Borde jag inte vara kall och vänta tills 23 sep för den 22 sep försvinner en UC-förfrågan så from 23 sep har jag endast 2 UC-förfrågningar registrerade. Tänkte logga in på Minuc.se den 23 sep och kolla om mitt kreditbetyg blivit bättre då.
Och vilket belopp borde jag ansöka om hos Lendo? 250.000kr eller spela safe och ansöka om lägre och då kanske nån bank erbjuder högre?

Borde jag inte vara kall och vänta tills 23 sep för den 22 sep försvinner en UC-förfrågan så from 23 sep har jag endast 2 UC-förfrågningar registrerade. Tänkte logga in på Minuc.se den 23 sep och kolla om mitt kreditbetyg blivit bättre då.
Och vilket belopp borde jag ansöka om hos Lendo? 250.000kr eller spela safe och ansöka om lägre och då kanske nån bank erbjuder högre?

Söker du 250 000 kan du mycket väl få lägre erbjudanden, men knappast högre.

Jag tänker att du kan prova en gång tidigare och om det inte går kommer du då bara ha den misslyckade när du söker i oktober. Kolla ditt kreditbetyg 22:a aug och se hur du känner då?

Söker du 250 000 kan du mycket väl få lägre erbjudanden, men knappast högre.

Jag tänker att du kan prova en gång tidigare och om det inte går kommer du då bara ha den misslyckade när du söker i oktober. Kolla ditt kreditbetyg 22:a aug och se hur du känner då?
Den 22 aug har jag fortfarande 5 UC-upplysningar registrerade hos UC så det känns för mycket på nåt sätt. 9 sep försvinner den 5e så då har jag endast 4 upplysningar registrerade hos UC. Det är väl bättre att testa ansöka då?

Den 22 aug har jag fortfarande 5 UC-upplysningar registrerade hos UC så det känns för mycket på nåt sätt. 9 sep försvinner den 5e så då har jag endast 4 upplysningar registrerade hos UC. Det är väl bättre att testa ansöka då?

Ja, ju färre förfrågningar och ju längre du väntar desto bättre. Jag menade bara att oavsett när du testar så kommer du sen bara ha en förfrågan när alla de gamla är borta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp