Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Har jag chans för att få ett lån?

Hej,

Jag har gamla prickar (7st) varav 6 försvinner om 2 månader. Den sista tyvärr kvar i Cirka 2 år till.

Jag har fortfarande skulder på cirka 30 tusen kronor som ligger hos kronofogden.

Jag har föregående år haft utmätning men detta året bytt jobb där de inte hunnit dra några pengar.

Det jag funderar på är att kontakta de inkasso bolag (4st) och be de dra tillbaka ärendet och ge mig en avbetalningsplan. Vilket jag tror alla kommer vara villiga att göra då de inte fått några pengar på ett halvår.

Då är jag skuldfri på kronofogden och om 2 månader har jag bara 1 prick, dock utmätning på lönen föregående år.

Har föregående år en inkomst på 400tusen. Och detta året lär det bli aningen mindre.

UC har jag 3 förfrågningar sista 1.5 åren.

Tror ni det finns chans att få en 30k kredit med dessa förutsättningar någonstans?

Mvh

30.000?

Ditt historiska skuldsaldo hos KFM ska åtminstone helst vara ett år gammalt.

Ok tack, ja jag har lite privata skulder som det hade varit skönt att bli av med så ett lån på 30-50000kr hade hjälpt mkt.

Så bolagen kollar att skuldsaldot är minst ett år gammalt?

Tack för svar.

Tror vissa kan bevilja vid 6 månader också.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp