Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Har inte lönespec, vad göra

Tack så mycket! Under gårdagskvällens övning, dvs research, verkade meddelandelan.se vara ett prydligt företag som fick mitt förtroende...
Det tog lång tid att ansöka och när jag väl var färdig så var det enormt långsamt...
När jag tidigare idag frågade på hemsidan så svarade mannen i chatten att dom "inte tar emot nya ansökningar på grund av hårt tryck". Typiskt!
(Jag är själv entreprenör så det är ett helt omöjligt resonemang. Men vi ska inte spekulera. Det blir bara olika varianter av fel. Vi får tro att det är så, helt enkelt!)
Jag valde också med Loanstep igår och idag, minns inte...
Nu har jag ansökt där också. Det passar mig bättre.
Kan man betala tillbaka lånet i förskott? Alltså... eller ska man betala 1.099 kronor i månaden i fem månader när man lånar 3.000!?
Loanstep har väl betala tillbaka allt inom 14 dagar och då är det räntefritt

Loanstep har väl betala tillbaka allt inom 14 dagar och då är det räntefritt
Jo, men man får lön den 25:e... Jag hinner inte på 14 dagar. Det finns kanske nåt alternativ? Jag ska kolla med kundtjänst. Det finns tydlig info på hemsidan, men nu (tisdag kl. 21:00) har dom stängt, givetvis.
Usch, jag vill verkligen inte håll på med sånt här! Så himla stökigt!

Jo, men man får lön den 25:e... Jag hinner inte på 14 dagar. Det finns kanske nåt alternativ? Jag ska kolla med kundtjänst. Det finns tydlig info på hemsidan, men nu (tisdag kl. 21:00) har dom stängt, givetvis.
Usch, jag vill verkligen inte håll på med sånt här! Så himla stökigt!

Ta fairlo får du pengarna direkt med utan anmärkningar så lär inte det vara några problem. Belastar inte uc heller.

Ta fairlo får du pengarna direkt med utan anmärkningar så lär inte det vara några problem. Belastar inte uc heller.
Tack för tips! Nu har jag fått pengar av Loanstep... Men det kanske hjälper nån annan? Ett ren stöld, kan man tänka, men jag ska se om det finns en mellanväg... kanske inte. Men det är inte så farligt. Det är över rätt lång tid.
Lite kreditupplysningar kan ju inte vara så farligt. Det är väl rätt naturligt, tänker jag. Dessutom har jag läst mig till nu att dom försvinner efter bara 12 månader, så det är kort tid.
Denna webbplatsen, att jag hittade hit, var väl kanske den största behållningen av detta kortvariga och personliga trauma! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp