Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har flyttat till Nederländerna

Med tanke på att 6.3 miljoner svenskar har digital brevlåda, vilket motsvarar typ 80% utav vuxna befolkningen så är det väl rimligare att anta att han har en digital brevlåda än att han inte har det?

Undrar hur många av de 6.3 miljoner som läser det dom får till den också. Det är en betydande andel som råkat aktivera det en gång och sedan mest märker att det blev lungt i brevlådan.

Undrar hur många av de 6.3 miljoner som läser det dom får till den också. Det är en betydande andel som råkat aktivera det en gång och sedan mest märker att det blev lungt i brevlådan.
Hur många har det som ursäkt när dem kommer till inkasso och krm?

Hur många har det som ursäkt när dem kommer till inkasso och krm?

Man kan säga att det finns en konstant, folk som hade jätteproblem med postleverans tidigare, allt kom bort bara hela tiden, dom har nu motsvarande problembild med Kivra eller liknande.

Det fanns någon övertro om att delgivarna skulle bli arbetslösa när det börjades skicka elektroniskt. I praktiken har dom ungefär lika stor andel av alla ärenden att delge, och i väldigt stor andel av ärendena är det samma personer dom behöver åka till gång efter gång.

Man kan säga att det finns en konstant, folk som hade jätteproblem med postleverans tidigare, allt kom bort bara hela tiden, dom har nu motsvarande problembild med Kivra eller liknande.

Det fanns någon övertro om att delgivarna skulle bli arbetslösa när det börjades skicka elektroniskt. I praktiken har dom ungefär lika stor andel av alla ärenden att delge, och i väldigt stor andel av ärendena är det samma personer dom behöver åka till gång efter gång.
Fantastiskt.
Jag förstår varför man inte vill skriva under. Samtidigt så tycker jag väl det är något man får acceptera. Att man sitter i skiten. Skiten försvinner ju inte för att man inte skriver under.

Fantastiskt.
Jag förstår varför man inte vill skriva under. Samtidigt så tycker jag väl det är något man får acceptera. Att man sitter i skiten. Skiten försvinner ju inte för att man inte skriver under.

Finns nog lite olika kategorier, det finns ju ett par % som är helt utslagna ifrån samhället djupt nere i diverse missbruk där man skiter i allt var räkningar heter säkert. Vissa vill förhala processen medvetet utav diverse anledningar, vissa är rättshaverister, nog en salig mix utav både det ena och det andra.

Hej det är så att jag har flyttat till Nederländerna o har skulder hos LO Kommunals kreditkort på 35000 kr, sen ferratum 25000 kr, sen remember 30000 kr. Sen klarna 27000 kr. Kommer inkasso att jaga mig i Nederländerna. Har ett bankkonto här o h har yrke. Är registrerad på morsans adress hemma i Sverige, och vill inte heller att hon ska fara illa liksom. Men måste betala min hyra här och har inte så mkt pengar, och arbetsäsongen är lugn i Holland på grund av vintern. Säsongen startar nog runt efter nyår.
Att betänka är att om du underlåter dig att göra en anmälan om flytt så gör du dig skyldig till folkbokföringsbrott.

Fantastiskt.

Det varierar, många av de som inte skickar in lyckas nog inte med så mycket annat i pappersväg heller, deklarerar inte, har nog inte en enda försäkring för något, har inte ringt banken och frågat om man kan få göra annat än att betala listränta.
De som aktivt håller sig undan för att fördröja är enligt mig ganska få. Det är betydligt fler som inte är kapabel att få iväg papperna.
Några skulle jag säga till och med gör på så vis för att få besök av någon.

Då är det ju lika mycket ett antagande att utgå ifrån att han inte har det som i det här fallet Lasseman verkar ha gjort.

Någonstans får man utgå ifrån att majoriteten har Kivra och MobiltBankid. Det finns alltid undantag i allting men blir ju omöjligt att föra en diskussion om man ska ta höjd för alla ytligheter.

Dessutom, om personen bor i Holland så är det säkert en ännu större sannolikhet att personen har digital brevlåda...
Sannolikhetsmässigt rakt av så borde de ju vara 80 procent att personen har en digital brevlåda, sånt vi andra kallar mejl så därför har jag ingen sådan där extra skitsak som jag inte behöver då mejl fungerar jäkligt bra. Sen justerar vi lite så vi säger 75 procent av det vi vet enbart av den statistiken.
Men vill du öka chansen för att personen bor i Nederländerna? Jag tänker att ju mindre jag vill få massa brev eller liknande i ett flyktbeteende så vill man väl inte ha den där kivas?
Jag vill lägga till en sak i den här gärningsmannaprofilen, att det vore rimligt att anta att personen röker hasch, åtminstone ska den informationen inte uteslutas med tanke på vilket land personen bor i.
Sen bör vi ta lite höjd för att det ser ut som en ökning av personer som stängs ute från bankerna och att både swish och mobila bank id är osäkerhet hos alla oss icke kreditvärdiga. Eller finns det kreditvärdiga här inne?

Det är kanske därför man borde skaffa det alltså. Tas med i good to know things.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp