Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har fått anmärkning hos KF

Ska ansöka om återvinning, som Lasseman sa. Men måste liksom veta vad jag har att gå på. Med risk att upprepa mig, detta är fakta:

Jag har blivit delgiven, signerat och skickat in. Detta kan ha gjorts för sent, har inte exakt datum i huvudet. Den 20 fick jag Utslag i brevlådan MEN är det inte så att man får minst en påminnelse angående delgivningen om de inte fått signeringen i tid ? Jag har inte fått nån mer påminnelse men minns att jag för nåt år sen också slarvat lite med detta och fick då påminnelse om att jag inte skrivit på och skickat in delgivningen. Hur är det, har KF skyldighet att skicka påminnelser innan utslag eller gör de lite som de vill?

Så jag betalade alltså skulden den 16 aug och fick utslaget i brevlådan 20 aug. Kan anmärkningen dras tillbaka om jag betalat in INNAN jag fick utslaget på posten? Eventuellt finns lite ränta kvar att betala men på utslaget jag fick står alltså samma summa jag redan betalat, inte ett öre utöver det.

Vad jag behöver veta är om nåt av detta är bra/giltig grund att överklaga eller blir det bara att jag får stå där med kuken i handen?

Jag vet inte, men är det inte så att pengarna ska ha kommit dom tillhanda den16:e? Att man liksom får betala 3 dagar innan typ för att va säker på att dom fått pengarna sista betalningsdag?

Jag vet inte, men är det inte så att pengarna ska ha kommit dom tillhanda den16:e? Att man liksom får betala 3 dagar innan typ för att va säker på att dom fått pengarna sista betalningsdag?
Hmm känns lite osäkert det också eftersom det i princip inte finns någon exakt tid för hur långt tid banken har på sig, och i teorin kan ju ingen påstå att jag gjort MER fel om jag betalat in dagen innan förfallodatum istället för säg, tre dagar innan. I båda fallen har det ju betalats in i tid, resten är upp till banken. Men jag vet inte

Hmm känns lite osäkert det också eftersom det i princip inte finns någon exakt tid för hur långt tid banken har på sig, och i teorin kan ju ingen påstå att jag gjort MER fel om jag betalat in dagen innan förfallodatum istället för säg, tre dagar innan. I båda fallen har det ju betalats in i tid, resten är upp till banken. Men jag vet inte
Nä det är inte lätt, man känner sig liten och maktlös i denna karusell.
Lycka till iaf!

Nä det är inte lätt, man känner sig liten och maktlös i denna karusell.
Lycka till iaf!
Tack! Ja, surt att hamna så fel över en tusenlapp när man verkligen fått iordning sin ekonomi som för bara 6 månader sen var katastrof.

"För många kockar..." , som det heter.

Vad fattar du inte? Jag fick brevet med 4 dgr på mig att yttra om skulden.

Att jag inte förstår vilket brev det är.
Föreläggandet är det 10 dagar efter delgivning, sedan utslag som kan återvinnas i 30 dagar .. så dom var det inte..
Skuld att betala är väl 14 dagar men är inte något man ska yttra sig i, det är betalning som ska göras.. redogörelse om inkomster har ju inget med skulden att göra, är normalt 14 dagars svarstid men kan ändras om det önskas..

Delgivningen är daterad 24 juli. Skickade in den inom 10 dagar (3 augusti), troligen lite senare än så. Då hade jag alltså 14 dagar på mig att betala (enligt vad Lasseman sagt här ovan men det kanske inte gällde i mitt fall?) vilket alltså infaller den 17 augusti. Hur har de isf kunnat skicka utslaget daterat den 16 augusti?

Delgivningen är daterad 24 juli. Skickade in den inom 10 dagar (3 augusti), troligen lite senare än så. Då hade jag alltså 14 dagar på mig att betala (enligt vad Lasseman sagt här ovan men det kanske inte gällde i mitt fall?) vilket alltså infaller den 17 augusti. Hur har de isf kunnat skicka utslaget daterat den 16 augusti?

Nu blev det inte riktigt rätt.

När föreläggandet skickas ut spelar ingen roll. Finns säkert förelägganden från 2017 som inte är klara ännu.
Från att du skriver på/delges har man 10 dgr på sig att reda ut läget, så kallad förklaringstid. Utslag meddelas sedan ett par dar efter förklaringstiden gått ut.

På ett föreläggande jag fått står det såhär;

Du får nu tillfälle att yttra dig över sökandens yrkanden. Ditt eventuella bestridande ska vara kfm tillhanda 10 dagar från det datum du skrivit på delfivningskvittot.
För vidare upplysningar se ”information om betalningsföreläggande”

Gå in och läs kfm sida om du kan hitta nåt där :)

Det står ju också att ränta tickar från den dagen man fick föreläggandet så betalar man inte samma dag blir det inte rätt summa :-/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp