Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har ett betalnings föreläggande. Syns de om ja ska ansöka om ett lån/sms lån??

Jag har ett betalnings föreläggande som jag fick här om dagen. Om 3 veckor kommer jag bli erbjuden att höja mitt lån hos Cash2you.... o tänkte då höja de lånet o betala av de sista skiten...dvs betalnings föreläggandet samt lite annat som jag har...men ja undrar nu om dom kan se att jag har ett föreläggande hos kronofogden!?? Isåfall lär ja inte kuna höja lånet :(

Jag har ett betalnings föreläggande som jag fick här om dagen. Om 3 veckor kommer jag bli erbjuden att höja mitt lån hos Cash2you.... o tänkte då höja de lånet o betala av de sista skiten...dvs betalnings föreläggandet samt lite annat som jag har...men ja undrar nu om dom kan se att jag har ett föreläggande hos kronofogden!?? Isåfall lär ja inte kuna höja lånet :(

Hej. Föreläggandet syns inte i automatiska kontroller, alltså det står inte på upplysningen.
Dock, skulle de välja att göra en manuell kontroll (alltså långivaren) betyder det allt som oftast att dom ringer KFM och kollar efter just förelägganden.

Men om du fått ett föreläggande nu, och du inte betalar detta förns om 3 veckor är mitt råd att kontakta det företag du har skulden hos, så det inte går vidare till ett utslag - dvs anmärkning.
3 veckor är ganska lång tid för KFM.

Jag ringde alektum inkasso för 3 dagar sen då la dom upp en avbetalnings plan till mig med snart nu sista juli men att de gått iväg till kronofogden iaf.....sen idag ringde ja alektum inkasso igen o fråga varför ja fått en avbetalnings plan om de ändå gått till kronofogden....då sa den personen ja prata me att så fort min betalBing kommit in den 27e juli så ska dom dra tebax föreläggandet elr ärendet från kronofogden. Men va ska ja skriva på lappen när ja får hem betalnings föreläggandet då!???? Blir väl o bestrida för ja kan ju inte godkänna de då blir de ju utslag o sen en anmärkning o då har dom rätt o driva in allt direkt ju...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp