Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har en fråga angående resurs delbetalning

Hej!
För ungefär 1 månad sen skulle jag köra ett köp på netonnet med delbetalning men blev nekad pga. kreditupplysningen.
Idag när jag gjorde ett köp med delbetalning så gick det igenom och jag fick orderbekräftelse från netonnet.
Kan resurs komma i efterhand och neka mig eller är köpet garanterat att jag får det jag beställt?
Det som blev nekat för 1 månad sen var en Apple Watch för ca 5k och det köpet som gick igenom idag var en Iphone 15 pro för ca 17k.

Du kan vara lugn, har köpet gått igenom och du fått bekräftelse så har det gått igenom.

Hej!
För ungefär 1 månad sen skulle jag köra ett köp på netonnet med delbetalning men blev nekad pga. kreditupplysningen.
Idag när jag gjorde ett köp med delbetalning så gick det igenom och jag fick orderbekräftelse från netonnet.
Kan resurs komma i efterhand och neka mig eller är köpet garanterat att jag får det jag beställt?
Det som blev nekat för 1 månad sen var en Apple Watch för ca 5k och det köpet som gick igenom idag var en Iphone 15 pro för ca 17k.
Vad hade du för förutsättningar?

Vad hade du för förutsättningar?
Deltidsanställd på 50% med en lön på ca 18k efter skatt. Min uc score är ca 19%. Blev nekad resurs kreditkort på lägsta summan men en delbetalning på en telefon för 18k var tydligen okej, skumt hur det funkar

Deltidsanställd på 50% med en lön på ca 18k efter skatt. Min uc score är ca 19%. Blev nekad resurs kreditkort på lägsta summan men en delbetalning på en telefon för 18k var tydligen okej, skumt hur det funkar
Högre krav att teckna kreditkort i butiken än online eftersom i butiken om du blir godkänd efter kreditupplysning så får du kontokredit dvs säg att du ansökt för 5000kr då har du 5000kr att handla för på en månads kostnadsfri faktura eller delbetalning det bestämmer du själv. Du får faktura på det du utnyttjar och bestämmer då om du vill betala hela fakturan månad efter utan extra kostnad eller delbetala med uppläggningsavgift och aviavgift. Kontokrediten (netonnetkort) kan du använda i butik eller deras på hemsida (välj då netonnetkort som betalningsmedel). När du har betalat det du utnyttjat så har du de pengarna igen att handla för utan att det görs kreditupplysning igen. Däremot handlar du online och väljer faktura eller delbetalning så görs det kreditupplysning varje gång, det skapas alltså ingen kontokredit.

Antal förfrågningar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp