Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har du sökt samlingslån? Hjälp mig!

Kreditbetyget gick från 11,4 till 21,7 nu när anmärkningen försvann! Är det värt att söka eller kommer ingen bevilja?

Helt JÄKLA sanslöst att Ditt kreditbetyg nu har blivit såååå mycket sämre när Din anmärkning nu äntligen är borta!!
Är själv orolig över vad som händer när min endaste anmärkning försvinner den 18:e januari. Har i dagsläget en kredit score på 2,0, men är orolig över att även min kreditscore kommer skjuta i höjden efter anmärkningen försvinner - HELT JÄKLA GALET !!!

Kreditbetyget gick från 11,4 till 21,7 nu när anmärkningen försvann! Är det värt att söka eller kommer ingen bevilja?

Beror på summan du ska söka. Räntan kommer antagligen oavsett att bli ganska dålig. Finns det någon anledning att tro att kreditbetyget kommer förbättras inom kort? Har du förfrågningar som försvinner snart?

Jag har funderat på hur det kommer sig att kreditbetyget förvärras när en anmärkning försvinner - och tror kanske att jag har svaret. Det finns med all sannolikhet ett mönster i att folk tar nya lån i högre utsträckning direkt efter att en anmärkning försvunnit, vilket kanske kan leda till fler lån som inte kan betalas tillbaka. Rådet är kanske då att ta det lugnt efter anmärkningen försvunnit och se hur kreditbetyget ser ut vid uppdateringen 15/2.

Du har säkert rätt till viss del, Turnaround, men i min värld känns detta så enormt godtyckligt då jag även ser här på forumet att vissa faktiskt har förbättrat sin score avsevärt när deras sista anmärkning har försvunnit. Känns lite som att spela rysk roulette... grrrr!!! :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp