Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har du sökt samlingslån? Hjälp mig!

Hej,

Jag vill gärna ha dina synpunkter, och information, av dina egna erfarenheter och gärna något tips på hur jag ska göra.
Var vänlig läs hela inlägget och kom med tips/förslag.

Jag skulle behöva ett samlingslån på ca 250tkr. Har ingen möjlighet till medsökande.
Inkomst senaste två åren är strax över 550tkr.

Förutsättningar:

Kreditbetyg enligt minUC är 11,4% dvs Mindre bra.

En anmärkning – ”Misskött kredit” - försvinner 2015-01-13.

Under de senaste 12 månaderna har 10 frågor registrerats hos UC.

Datum Frågeställare

2014-12-01 Kredithanterarna i Stockholm AB
2014-11-11 TACT GROUP AB
2014-09-16 CREDITSTAR SWEDEN AB
2014-08-12 FÖRSKOTTSLÖN SVERIGE AB
2014-05-08 Parami/Avida Finans AB
2014-05-06 Nettofinans/Kindara AB
2014-05-06 SVEA EKONOMI AB
2014-04-29 Nödkontanter Sverige AB
2014-04-29 Jsm Capital AB
2014-03-21 SVEA EKONOMI AB

En kontokredit – totalt beviljat är 40 000kr. Jag har utnyttjat 32 567kr av dem.

Jag tänkte alltså söka ett lån på 250tkr för att samla ihop alla mina smslån/smålån efter att min anmärkning försvinner (jag är medveten om att kreditbetyget kan öka efter att anmärkningen försvinner).

Vart ska jag vända mig? Är det någon idé att söka? Vad har du för erfarenheter? Har du sökt om samlingslån och fått beviljat, i så fall, hur var dina förutsättningar?

Tacksam för hjälp!

Eftersom det är så pass lång tid kvar tills förfrågningarna är färre än 5 hade jag testat att söka redan när din misskötta kredit går ut - förslagsvis via Axo Finans som har Bank Norwegian bland sina partners.

Om det är 250 000 som behövs och du inte erbjuds hela beloppet, acceptera inte småerbjudandena du säkerligen kommer få på 50-60000, dessa kommer göra det svårare att få den summa du behöver längre fram. 8/5 har du då nämligen bara 5 förfrågningar och en ganska god chans att få ett samlingslån om det inte går nu.

Tar förskottslön UC? :/ på tal om något helt annat.. Men jag tror du har god chans hos axofinans.

Tror bara Axo har Norwegian. Skulle inte rekommendera Advisa, har mailat dem ett par gånger för att bla få reda på vilka dessa 19 banker är, men de svarar inte ens på mail. Känns sådär...

Har tidigare provat Myloan.se också, men deras ~15 banker visade sig vara 7. Svarar heller inte på mail om det.

Jag har fått mail från Advisa där de angett vilka 19banker de samarbetar med. Axo har bara sju bsnker och det känns som de bara är Norwegian som godkänner. Kanske bättre att gå direkt till dem?

Jag har fått mail från Advisa där de angett vilka 19banker de samarbetar med. Axo har bara sju bsnker och det känns som de bara är Norwegian som godkänner. Kanske bättre att gå direkt till dem?

Förstår inte riktigt logiken där, om Norwegian ändå tillfrågas gör det väl inget om 6 till kollar på ansökan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp