Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har du lyckats betala ner dina skulder och fått bättre förutsättningar på kortare tid? Berätta!

Helt avbetalda :

Creditstar 50.000
38:an 5.000
Nåtlån 5.000
Förskottslön 10.000
Vivus 6.000
Monetti 20.000

Snart avbetalda :

DayPay 2.600
Kontantfinans 14.600
Fairlo 8.500
Euroloan : 8.000

Sen har jag 7-8 kvar av den här typen av aktör som jag ska försöka avsluta innan året är slut.
Prioritet naturligtvis Euroloan och Kontantfinans då dom är synliga hos UC och har hög ränta.

Rolig tråd! Jag började ta tag i min skuldsituationen i januari det här året. Totalt var min skuld uppe i cirka 100 000 jag hade ENBART sms-lånen med sämst ränta och några krediter då jag går på CSN och knappt har haft någon deklarerad inkomst och därför inte kunnat söka större lån. (Tur det nu i efterhand) nu är mina skulder nere på under 30 och är helt hanterbara. Får in 12.000 i månaden och har avbetalningsplaner så jag betalar 4000 i månaden för lån. Är alltså skuldfri om cirka 6 månader, men kommer amortera extra och siktar på 4 månader.

Det jag började med var att ha extrem koll på mina skulder. Vilka räntor det är på varje lån, exakt belopp, minsta betalbelopp per månad osv. Den här kollen skaffade jag mig genom att ringa och mejla runt. Jag hade knappt koll innan på hur många lån jag hade och var de låg. Jag skriver upp allt i telefonen, hur mycket skulderna minskar med varje månad och dom som är avbetande bockar jag för för att tydligt se att jag kommit långt och hur långt jag har kvar.

Jag såg till att försöka få minsta möjliga betalning varje månad, om något smålån inte gick med på delbatning lät jag det gå till inkasso eller betalade hela om det gick. Väl hos inkasso är det ofta faktiskt enklare att få betalningsplanen och de är enklare att ha att göra med. När jag fått minsta betalningen på varje lån så gjorde jag ”snöbollseffketen” eller vad den kallas. Försökte helt betala av 1 i månaden och alla andra minskade. Nu i slutet så har jag kunnat betala av 2 varje månad för beloppen är så låga nu och aktörerna är så få. Vissa månader sköt jag upp betalningar till nästa månad så jag kunde fokusera på ett lån fullt ut.

Utöver det här har jag inte levt sen januari. Jag ställde in mig på att nu jävlar måste jag fixa det här innan det är försent, och genom att bestämma mig för det så valde jag bort övriga livet. Jag har har levt på 1500-2000 kr i månaden i ett halvår efter räkningarna är betalade. Visst har det varit kämpigt att få de pengarna att räcka till både mat, nöjen, busskort och nya strumpor ibland men jag valde att göra på det här sättet för att få alla de värsta lånen med högst ränta bort. Jag har jobbat extra lite, lagt hela skatteåterbäringen på lån och sålt lite saker.

Jag rekommenderar alla att göra på det här sättet. Jag trodde det skulle bli det västa halvåret i mitt liv men sanningen är att det har varit det bästa. Jag känner mig stark och stolt och jag har en ljus framtid nu, jag räddade mig själv innan det gick år helvete.

Mina bästa tips för er som kämpar på, kanske är i samma situation som jag och har alla de sämsta lånen och låg inkomst=

*ställ in dig på ett skithalvår/år och bara KÖR för din framtidsskull. Bortprioritera alla nöjen som kostar pengar och prioritera dig själv och din framtid

*låt vissa saker gå till inkasso, var inte rädd. Du vinner tid, kan kanske kan fullbetala någon annat skitlån om du struntar i att betala av på det du släpper på ett par månader och inkassobolag är ofta extremt schysta att ha att göra med

*ha KOLL!! Ha kolla på exakt alla belopp, hur mycket det minskar och jemför med hur mycket det var som max.

*dra ned på alla fasta kostnader ni har. Alla kronor räknas.

Ni är så jävla duktiga på det här forumet. Jag har funnit så mycket styrka och kraft av er. Jag vet att jag inte har haft ens i närheten av vissa av era belopp är men vi alla kämpar och vi alla hittar våra sätt. Ser med glädje fram emot att läsa om era framgångar.
Wow! Tack för detta inlägg! Blir så peppad på att fortsätta!

Hejsan
Jag har faktiskt lyckas på kort tid( 1 år). Gått från 37 st lån till 12 st.
Min nya målsättning inför juni 2020 är att söka en samlingslån igen.
Just nu kommer jag använda mig av snöbollseffekten på 3 st lån,nämligen ikano bank,lendify och good cash.
Varje månad just nu betalar jag av på 11 st lån + 1 st till i kvartalen.
Dom månaderna jag har 11 lån att betala på,kommer jag att betala in extra på de ringmärkta "lånen"med den summan jag betalar in på mitt bolån( 12:e lånet).
Jag kör så enda fram till nästa år och då ska dessa 3 lån vara färdigbetalda.:D:D.
Jag kommer att söka en samlingslån då och sedan beror det på vad jag kommer att få för erbjudande.
Inte säkert att jag kommer att välja ett samlingslån,utan kanske väntar till maj 2021,då är mina betalnings anmärkningar borta.:):).
Detta är min strategi inför nästa år,hoppas att det håller för mig.
Jag är så väldigt glad att jag faktiskt har kommit så här långt och att jag kommer att njuta av min kommande semester i år.

Hej jag vill starta en tråd där jag och andra kan läsa positiva berättelser om att beta av lån fortare och hur man fick till väga.
Som peppning!
Det behöver absolut inte handla om nollade skulder men tydlig förändring!

Jag har tänkt att gå all in nu och har ca 600 000 i lån. Känns ibland hopplöst men då kan jag läsa här och få lite peppning! Så shoot!

Hej!
Hur har det gått för dig ca 1 år senare?

Hej!
Hur har det gått för dig ca 1 år senare?
Ärligt talat inget bra. Jag har höjt min belåning snarare med 60 000 än sänkt.
Jag är inne i ett nytt tag nu att försöka få ner allt. Denna ggn kommer jag använda en kalkyl som låna utan papper lagt in och jag höjer min årsinkomst en aning detta år.

Är inne i en total depression pga av mina skulder. Försöker just nu vända tankesätt och få en mer positiv syn på livet men fan va tungt det är.

Läser peppiga trådar härinne som visar att det går om än segt, men det går att få det bättre.

Inga av de här ställen man som erbjuder amorteringsfritt numera? Så man kanske kunde prioritera ett lån i taget?

Ärligt talat inget bra. Jag har höjt min belåning snarare med 60 000 än sänkt.
Jag är inne i ett nytt tag nu att försöka få ner allt. Denna ggn kommer jag använda en kalkyl som låna utan papper lagt in och jag höjer min årsinkomst en aning detta år.

Är inne i en total depression pga av mina skulder. Försöker just nu vända tankesätt och få en mer positiv syn på livet men fan va tungt det är.

Läser peppiga trådar härinne som visar att det går om än segt, men det går att få det bättre.

Jag förstår. Lider själv av depression pga detta men har bättre och sämre dagar. Idag är en sämre dag. Skriver lite dagbok för att få ur alla känslor och ensamheten i detta.
Har du någon du pratar med? Jag såger arr ekonomisk stress är vidrig, men vi måste klara det här eller hur? Inbillar mig att vi som fått lida såhär får vår "revansch" sen.<3

Jag förstår. Lider själv av depression pga detta men har bättre och sämre dagar. Idag är en sämre dag. Skriver lite dagbok för att få ur alla känslor och ensamheten i detta.
Har du någon du pratar med? Jag såger arr ekonomisk stress är vidrig, men vi måste klara det här eller hur? Inbillar mig att vi som fått lida såhär får vår "revansch" sen.<3
Jag hoppas verkligen det ❤️ jag försöker tänka att det kommer bli lite bättre för varje år fram till alla år gått. Jag kommer ju inte ha ett helt liv med denna situation om än en lång tid av det.

Jag har ingen och prata med, jag skäms för mycket för att berätta för någon. Jag vänder mig till forum och ibland när det är som tyngst ringer jag och pratar med hjälp som vi har genom jobbet.

Tänkte ta skatten till en buffert så jag inte går back mer. Det är ett första steg för mig nu. Det känns bra och lindrar stressen

Tog ett lån på SEB (enkla lånet dvs blanco) på 85.000. Löste bort bla mitt resterande billån och mitt kreditkort. Lagomt i mars (samt amorteringar) hade jag lyckats spara lite så nu är skulden på 44.000. Denna månad kan jag spara tio papp samt en skatteåterbäring så då hamnar den på runt 16.000. I juni blir det champagne för då kan jag spara samt få semesterersättning och lösa bort hela lånet.

när det är gjort har jag bolån och CSN kvar. Känns helt ok efter drygt 6 års helvete.

happyCamper!

Jag hoppas verkligen det ❤️ jag försöker tänka att det kommer bli lite bättre för varje år fram till alla år gått. Jag kommer ju inte ha ett helt liv med denna situation om än en lång tid av det.

Jag har ingen och prata med, jag skäms för mycket för att berätta för någon. Jag vänder mig till forum och ibland när det är som tyngst ringer jag och pratar med hjälp som vi har genom jobbet.

Tänkte ta skatten till en buffert så jag inte går back mer. Det är ett första steg för mig nu. Det känns bra och lindrar stressen

Det bästa du kan göra är att berätta för dina anhöriga vilken situation du befinner dig i hur svårt det än känns. Du kommer känna en sådan lättnad att kunna prata om detta sen om du får det svårt. Så länge du behåller detta för dig själv så förmodar jag att det inte kommer bli någon förändring från din sida utan du kommer bara fortsätta med detta att ta nya lån när du känner dig nere. Ta steget och berätta och be om hjälp och när du känner dig nere så har du någon att prata med. Du kommer må mycket bättre och chansen att allt blir mycket bättre för dig kommer att öka markant. Men fortsätter du att gömma dig så kommer det inte bli någon förändring tyvärr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp