Förra året var jag föräldraledig första halvåret och 55 000 står med som inkomst. Csn andra halvåret och inget har skrivits in som inkomst, jag trodde bidragsdelen skulle räknas men vet inte om jag vågar ändra något om jag måste betala en massa.
Underskott 72 000, räntor och aktieförlust.
Förfrågningar är 54 eller 56 stycken, har kvar 30 stycken vid årsskiftet ungefär :/ Var nog inte så bra på att förstå deras värde när det kommer till att undvika dem förrän för någon månad sen.
Kommer finnas jobbinkomst på mig från januari till juli i år och föräldrapenning sen på hösten.
CSN räknas inte alls som inkomst i skattehänseende och påverkar inte deklaration/taxerad inkomst. Inte ens bidraget alltså, och lagstödet för det finns i inkomstskattelagen.
Ja jag vet jag är inte dum.
Jag menade absolut inte att antyda att du var dum. Jag tolkade ditt inlägg där du skrev att du trodde iaf bidraget skulle räknas som inkomst, men du inte vill ändra ifall det skulle innebära konsekvenser, som att du inte var säker på hur csn räknades. Så jag svarade på det så du skulle slippa undra. Ser ingen anledning att ta illa upp eller svara otrevligt för det, men alla kan vi ha dåliga dagar.
Ja förlåt jag vaknade precis med feber, tack för att du förklarade, är stressad.
Ingen fara alls. Som sagt alla kan vi ha dåliga dagar, och inget är så stressande och ger så kort stubin som ekonomiska problem. Hoppas du snart mår bättre!

Bra tråd som jag gärna följer ❤️Hej jag vill starta en tråd där jag och andra kan läsa positiva berättelser om att beta av lån fortare och hur man fick till väga.
Som peppning!
Det behöver absolut inte handla om nollade skulder men tydlig förändring!
Jag har tänkt att gå all in nu och har ca 600 000 i lån. Känns ibland hopplöst men då kan jag läsa här och få lite peppning! Så shoot!