Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har du lyckats betala ner dina skulder och fått bättre förutsättningar på kortare tid? Berätta!

Snöbollseffekten funkar kanon om man kan pynta in extra! Jag gjorde det under min löneutmätning och blev skuldfri på ca 19 månader, värt varenda extratimme jag jobbade :)

Häftigt! Men hur höll du humöret uppe till att kämpa? Jag känner mig lite matt och stundvis negativ.

Snöbollseffekten funkar kanon om man kan pynta in extra! Jag gjorde det under min löneutmätning och blev skuldfri på ca 19 månader, värt varenda extratimme jag jobbade :)
Åh kan du inte berätta hur det gick till? Tog du ett lån i taget eller hur funkar det med löneutmätning?

Häftigt! Men hur höll du humöret uppe till att kämpa? Jag känner mig lite matt och stundvis negativ.
När du ser skulderna minska så kommer kämparglöden fram än mer... jag ska inte sticka under stolen med att jag vatt slutkörd men när jag kollat skulderna varje månad och ser att det går på rött håll så ger det dig en kick :)

Åh kan du inte berätta hur det gick till? Tog du ett lån i taget eller hur funkar det med löneutmätning?
Jag släppte alla skulder då jag hade noll koll på allt. Långt ifrån allt var hos kfm när min löneutmätning startade men det var nog bara bra, då hann man beta av lite. Iofs var det som en käftsmäll varje gång en ny skuld tillkom men då fick man tänka på det man redan betalt. Jag betalade först 11500kr i löneutmätning sen 13500. Har sammanlagt betalt ca 340.000

Jag har både backat (höjt totala skulderna) och flyttat mig framåt (fått bort värdelösa skulder/krediter) de senaste månaderna men nu har jag en kurs jag tror på. Det är en ettårsplan. Efter ytterligare ett "litet" samlingslån på 150000 har jag nu fått över alla mina skulder (typ 550 000 totalt) till 3 olika blanco. Så ska det förbli i ett år då jag också ska vänta ut alla mina förfrågningar. Då ska jag slå ihop de två sämre blancorna till ett med så bra ränta som möjligt. Totala kostnaden för lånen närmaste året kommer vara ungefär 6500 och då amortera jag ungefär 4000 så det känns sunt ändå. Mina stora utmaningar blir att tålmodigt vänta ut förfrågningar och passa mig för att sätta sprätt med onödig konsumtion som gjort att jag hamnat här. Jag ska också pröva mig på att börja bygga upp något så exotiskt som en sparbuffert, bland annat genom försäljning på Tradera :)
Det låter som en bra plan. Vi är på lika plan i lån. Jag har både konsumerat och spelat dock. Otroligt slösaktig är jag och jag måste kämpa med det. Det stora för mig är att jag spärrat mig från spel. Men också att jag för över pengar till ett konto som tar nån dag extra att få över tillbaka till mitt betalkort. Då blir det inte så mycket spontanköp. Och jag har även slutat köpa lyxkaffe och dricker istället på jobbet. Snacka vilken bov det där är!

Jag släppte alla skulder då jag hade noll koll på allt. Långt ifrån allt var hos kfm när min löneutmätning startade men det var nog bara bra, då hann man beta av lite. Iofs var det som en käftsmäll varje gång en ny skuld tillkom men då fick man tänka på det man redan betalt. Jag betalade först 11500kr i löneutmätning sen 13500. Har sammanlagt betalt ca 340.000
Wow!!måste kännas bra! Jag vågar inte släppa

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp