Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Har det kommit nya regler för smslån från årskiftet?

Har det kommit några nya regler för smslån från årskiftet? Jag sökte och blev beviljad ett smslån hos Okmoney idag men blev ändå uppringd innan pengarna betalades ut trots att jag lånat av dem tidigare. De kontrollringde för att stämma av mina inkomster och utgifter jag angivet i ansökan och det har de aldrig gjort tidigare. Eller var det bara en noggrann handläggare.

Låter skumt, jag lånade där första gången i början av Januari, blev inte uppringd och hade pengarna nästa dag, de kanske bara gör "stickkontroller"..

Har det kommit några nya regler för smslån från årskiftet? Jag sökte och blev beviljad ett smslån hos Okmoney idag men blev ändå uppringd innan pengarna betalades ut trots att jag lånat av dem tidigare. De kontrollringde för att stämma av mina inkomster och utgifter jag angivet i ansökan och det har de aldrig gjort tidigare. Eller var det bara en noggrann handläggare.

Jag skulle säga att de kör stickprov. Jag har lånat från dem 12 ggr på raken och blivit kontaktad 2-3 ggr.

Ok, blev förvånad bara när de ringde och inte gjort det tidigare. Frågade de dig också om dina uppgifter i ansökan dvs inkomster och utgifter?

Ok, blev förvånad bara när de ringde och inte gjort det tidigare. Frågade de dig också om dina uppgifter i ansökan dvs inkomster och utgifter?

Japp. Tror det ligger i konceptet god kreditgivningssed om du lämnat oriktiga uppgifter kan inte ok Money hållas ansvariga i händelse av att du inte kan betala tillbaka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp