Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har bolagen blivit tuffare med sina utlåningar?

Tänkte också på det, du låg ju runt 600”’ sist?

Min inkomst har ökat drastiskt, i Juni kommer det vara ca 900K/året.
Men Clyro86 - Jag skrev min månadsinkomst (80.000) justerade det nu så inte flera missförstår :)

80.000 är väl grymt bra :D?
Strax under miljonen på ett år....

Skrev månadsinkomsten.
Du har närmare en miljon i årsinkomst (960) och får inga lån? Vavava? Förklara dig kompis hur det kunde bli såhär, fattar ingenting just nu

Jag är nyfiken på din månadskostnad på lånen Terry... kan du inte specificera upp hur det ser ut?

I ditt försvar Terry och utan att hänga ut dig (folk får läsa tidigare trådar) så har jag sedan tidigare förstått att problemet snarare ligger på en privat nivå. Ska först och främst gratta till en fin lönehöjning. Nu bör du ju snarare kunna få bort det privata fort? För dina ”officiella” lån känns ju som en fis i rymden vad gäller lånekostnaderna. Bara mitt boende kostar mer i månaden än ditt blanco :) hoppas förövrigt att de möten du skulle gå på etc har gått bra, tror på dig och du fixar det

Tack igen Clyro.
Som vanligt värmer dina ord.

Det som är jobbigt är att jag liksom tampas på 4 olika fronter. Dels har du Front 1 som innebär att du ska hålla dig spelfri, det är upprinnelsen och problemet till att jag har hamnat där jag är. Det löser jag genom min kommun. Jag närvarar i gruppmöte från och med nästa måndag redan. Jag går också till psykolog. Du har sedan Front 2 vilket är att hela tiden hålla kontakt med "dom" vilket innebär oerhört med stress,panik och rädsla. Dessa frontkrigen är lika varandra men orsakar lika mycket struggle för mig. Sen har du front 3 vilket är att få månaden att gå runt och då får du helt enkelt hålla kontakt med diverse låneinstitut,kreditgivare,och dylikt för att jag ibland tar ett smålån för att ha råd till räntan och Front 4 är den hemma där du har en sambo som du måste hela tiden insylta i allt detta skit som jag dragit in både mig och henne i.

Mjau74, istället för att fyra gånger ifrågasätta i tråden och ägna dig åt jantelagen så kan du kika i denna tråd där all din nyfikenhet kommer att stillas, jag lovar :)

https://www.lånforum.se/threads/mitt-spelmissbruk.7911/
Är man själv spelmissbrukare vet man hur andra fungerar, man kan inte lura nån där. Jag bara tänkte vi kanske kunde hjälpa dig å reda ut lite lån för det är inte alltid man tänker klart. Du borde ju kunna beta av de lån som inte är privata sålänge du inte betalar dom en sisådär 60000-70000/mån?

Jodå,
Jag har ljugit för alla andra och mig själv i snart 20 år. Det har du helt rätt och det var jävligt skönt när fasaden äntligen sprack.

Du får tänka Mjau att om du har en lön på 80.000 i Sverige - Då får du efter skatt kanske 45.000 om du har tur och rätt ålder så MAX 50.000.
Av dessa 50.000 har du hyra och vanliga utgifter på säg 6-7.000 och min ränta till dom är tiotusentals kronor - i månaden....

Av att läsa tråden kan man tragiskt konstatwra att ICA banken mfl krånglar med att låna ut tack vare någon enstaka gammal anmärkning eller några förfrågningar för mycket. Rena Handelsbanken östermalmstorgsfasonerna men långt ifrån princessvillkor. Fattar de inte att de genom dessa överdrivna krav gynnar bolag som Thorn, Ellos, Tryggkredit etc med riktiga skitvillkoren.

Du har helt rätt Helmer, det är den dystra verkligheten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp