Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har 700kr kvar på löneutmätingen o går tillbaka 7 tusen på skatten. När betalas den ut då??:/

Ringde kronofogdenkronofogden idag och har ca 700kr kvar nu på min löneutmätning som ska dras nästa månad den 27e april men har deklarerat nu o ska få tillbaka ca 7 tusen kr på skatten...som ska komma 5-6e april....??? Får jag dom skatte pengarna då det daumet?? O kronofogden drar av min nästa lön? Elr tar dom av min skatteåterbäring först? Men betalar dom ut resten sen???

Ringde kronofogdenkronofogden idag och har ca 700kr kvar nu på min löneutmätning som ska dras nästa månad den 27e april men har deklarerat nu o ska få tillbaka ca 7 tusen kr på skatten...som ska komma 5-6e april....??? Får jag dom skatte pengarna då det daumet?? O kronofogden drar av min nästa lön? Elr tar dom av min skatteåterbäring först? Men betalar dom ut resten sen???

Du kunde ställt frågan direkt till KFM när du ringde.

Ja den tanken slog mig så jag ringde upp dom igen o hamnade på kö plats 122 :( tänkte om nån här viste...Men ska ringa dom imorgon o se om man får nån vettig kö plats..

Det rimliga är att de tar de 700kr på skatteåterbäringen och sedan meddelar din arbetsgivare att löneutmätningen ska upphöra.
Dock är risken att detta inte hinner itid utan att de ändå kommer att dra 700kr på lönen som du sedan får återbetalat.

Resten av återbäringen betalas ut som vanligt.

Det krakel skriver om löneutmätningen låter rimligt

Ah men då tar dom nog 700kr från skatteåterbäringen som ni säger men resten av skatteåterbäringen då får jag den som vanligt 5-6e april??:/ elr kommer den senare för kronofogden tagit endel?

Resten av återbäringen betalas ut som vanligt

Så då kommer resten av skatteåterbäringen 5-6 april? Om man har ett betalnings föreläggane som blivit utslag då tar dom skatte pengarna elr?:/

Resten av återbäringen betalas ut som vanligt

Vet du om man får ut den senare pga av att kronofogden ska ta en del av dom pengarna? Har precis pratat med kronofogsen i telefon o hon jag prata med sa att hon inte viste... man vill ju helst få det som blir kvar av återbäringen så fort som möjligt så man kan betala bort annat man har:/

Vet du om man får ut den senare pga av att kronofogden ska ta en del av dom pengarna? Har precis pratat med kronofogsen i telefon o hon jag prata med sa att hon inte viste... man vill ju helst få det som blir kvar av återbäringen så fort som möjligt så man kan betala bort annat man har:/

Inte senare än vanligt vad jag vet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp