Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Handräckning Kronofogden

Hur fungerar detta? Om man ansöker om handräckning skicka kfm ut brev till den det berör eller kommer dom på besök? Gäller en föredetta styvfar till min sambo.

@Lasseman är du insatt i ämnet?

Hur fungerar detta? Om man ansöker om handräckning skicka kfm ut brev till den det berör eller kommer dom på besök? Gäller en föredetta styvfar till min sambo.

@Lasseman är du insatt i ämnet?

Handräckning ska fastställs i utslag (eller dom) och den ska ju normalt delges den svarande innan.
Undantag är interimistisk särskild handräckning, den kan verktällas omgående och delges i bästa fall i samband med verkställandet. Då ska det vara något som utgör någon form av fara i dröjsmål, dvs att det är ruskigt bråttom att få genomföra det.

Vad är det som ska handräckas? Möjligheterna till just interimistisk särskild handräckning är ganska smala. Har gjort ett par st bara.

Vad är det som ska handräckas? Möjligheterna till just interimistisk särskild handräckning är ganska smala. Har gjort ett par st bara.
Det är en traktor samt lite grejer som min sambos styvfar inte vill flytta efter en bodelning samt arvsskifte efter sambons mammas bortgång. Samt så tog han med sig grejer som han undanhöll bodelningen som finns inskrivet i företaget som min sambo tog över efter mamman. Förstår du vad jag menar eller blev det rörigt?

Det är en traktor samt lite grejer som min sambos styvfar inte vill flytta efter en bodelning samt arvsskifte efter sambons mammas bortgång. Samt så tog han med sig grejer som han undanhöll bodelningen som finns inskrivet i företaget som min sambo tog över efter mamman. Förstår du vad jag menar eller blev det rörigt?

En traktor och lite annat. :)
Blir väl handräckning mot 2 motparter också då.

En traktor och lite annat. :)
Blir väl handräckning mot 2 motparter också då.
Har skickat meddelande till han och bett han lösa detta smidigt men han bryr sig inte. (Han är en sådan typ som står över lagen tycker han själv) så får nog göra en sådan ansökan på måndag tror jag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp