Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Handläggningstid för jämkning – hur länge brukar det ta?

Precis skickat in jänmkning för nästa år nån som har koll på hur lång handläggningstid dom kan ha (hittade inte på hemsidan å kan inte stå i telefonkö just nu )Hur lång tid har ni fått vänta ?

Det kommer kring Lucia. Man måste få alla slutliga skattesatser från kommunerna bland annat.

Kan man fortfarande jämka när skatteavdraget på räntor försvinner om en månad?

Ska du jämka bara 1 månad eller vad är grejen?

Det går fortfarande bra att jämka på skatteavdrag. Det är på räntor på lån utan säkerhet där möjligheten försvinner att jämka

Men det kan ju ibland finnas andra anledningar: ex om man har resekostnader/pendlar till jobbet, har gjort förlust av kapital som resulterar i återbäring eller om man lån med säkerhet (ex lån för bostad/flera bostäder) som man kan jämka för.

Finns dock säkert en del som missat att ränteavdraget försvinner på lån utan säkerhet om en månad och försöker jämka för det 2026 utan att det går

Hade koll på det med ränteavdrag på lån utan säkerhet...har förhoppningsvis chans att få in en del på mitt bolån till nästa år ... väntar nog in löneförhöjning i april...Håll tummar och tår för mig ,tack för svar !

Det går fortfarande bra att jämka på skatteavdrag. Det är på räntor på lån utan säkerhet där möjligheten försvinner att jämka

Men det kan ju ibland finnas andra anledningar: ex om man har resekostnader/pendlar till jobbet, har gjort förlust av kapital som resulterar i återbäring eller om man lån med säkerhet (ex lån för bostad/flera bostäder) som man kan jämka för.

Finns dock säkert en del som missat att ränteavdraget försvinner på lån utan säkerhet om en månad och försöker jämka för det 2026 utan att det går
Jag jämkar bolån och resor...

Det kan ju finnas behov av jämkning uppåt också för att slippa kvarskatt

Sista dagen att jämka för 2026 var 9/11, jag skickade också in för sent. Antar att chansen att skatteverket hinner handlägga så den börjar gälla från januari ändå är ganska stor? När jag har jämkat mitt i året tidigare har beslutet skett på en dag liksom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp