Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Han lämnar mig.. :(

Berättade idag om mina blancolån för min sambo. Har varit tillsammans 2 år och levt ihop i 1 år. Är en bonusfamilj så vi har inga egna barn. Barnen kommer bli såå ledshna och jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Jag har inga anmärkningar eller ngt hos fogden. En bra inkomst och "råd" med mina skulder. Det är bara en sur utgift varje månad men enligt min kille så känner han att han inte litar på mig. Han tror jag försökt blåsa honom på pengar genom att vi skulle köpa BR tillsammans. Han säger att jag är mytoman förmodligen.

Allt är mitt fel, om jag bara berättat tidigare. Visste att han skulle bli besviken på att jag inte sagt ngt men det är den vanliga skammen. Jag har inte vågat och levt i förnekelse att jag kan sköta skulderna själv, det drabbar ju bara mig.

Jag förlorar mitt livs kärlek och mitt barn sina älskade bonussyskon som hon är så glad över (hon är ensambarn annars)... Måste skriva av mig lite :(

Oj vad sorgligt!! Men jag förstår inte riktigt hans tankesätt. Ni har bott ihop 1 år. Du har råd med dina skulder, har inga anm och inget hos Kfm... Att ha blancolån idag är inget konstigt, man tar lån för köp av bil, nytt kök, nya däck, etc etc. Det är inte brottsligt att ha skulder och en del kanske berättar om sina skulder redan på första dejten och andra berättar inte utan för att den delen ha gjort något skumt. Ok det hade kanske varit annorlunda om du hade massa anmärkningar och en jätte skuld hos kfm och inte berättat det när det blev tal om att köpa bostad men så är det ju inte enligt det du berättar.

du behöver inte skämmas men han däremot, som har tänkt köpa bostad ihop med dig och bilda familj men sticker när han fått veta att du har skulder (som är under kontroll) då undrar man ju vad det är för en människa och vill du bygga bo med en sådan?
Förstår så klart att det känns oerhört tungt för dig just idag men du är värd bättre!

Stor kram!

PS. Gå inte och tänk att "allt" är ditt fel. Älskar man en människa så bryter man inte upp för en sån sak. Det är lätt fixat om han inte vill bli drabbad, separata bankkonton, var och en har sina inkomster och utgifter och så betalas alla gemensamma utgifter tillsammans! Om han inte hör av sig och berättar att han tänkt igenom och att du betyder så pass mycket för honom så han är beredd att satsa på er så ring du upp honom istället och säg: "Tack för att du lämnade mig så jag har chansen att träffa någon bättre!"
Förlåt men nu blev jag arg!

Senast ändrad:
Om han verkligen älskar dig så tkr inte jag att man bryter upp för en sån sak :( Han borde ge dej en chans. Jag va ihop me en kille förut...o te slut berätta ja om min ekonomi..han blev såklart arg o bessviken men han gav mig en chans o de löste sig..Men sen tog de slut pga av andra orsaker...men att din sambo vill lämna dej pga av de där de känns inte så en vettig anledning :( Vad säger han???

Förstår att det känns jobbigt nu, men som andra redan varit inne på, jag tror du fick reda på något om honom nu som skulle gjort ännu mer ont senare. Du kan stå rakryggad här, det är han som drar förhastade slutsatser och fantiserar ihop att du är mytoman för att göra det enklare för honom.

Om man är ihop så hjälps man åt! De flesta verkar planera för att klara sej var och en... jag har blivit sambo på gamla dagar och fått tag i en som verkligen vill att vi tillsammans löser de problem som uppstår. Jag har ekonomiska problem, men är jättebra på andra saker som han behöver hjälp med i sitt företag och sedan har han kronisk sjukdom som gör att det är viktigt vad han äter, jag hjälper honom med detta, så han har blivit kvitt blodtrycksmedicinen och kommit i form. I gengäld så stöttar han mej med pengar, kläder, resor och lite annat som ger guldkant på tillvaron. Vi har skild ekonomi, det är jag som vill det, bra om det finns en i hushållet som kan uppvisa god ekonomi, men vi jobbar mot samma mål, mina skulder ska vara betalda innan vi blir pensionärer. Därefter brukar vi skoja om att jag får försörja honom, eftersom jag kommer att ha så mycket mer i pension :) Man kan ju aldrig garantera att ett förhållande håller, men så länge man är ihop så måste man hjälpa och stötta varandra och ha gemensamma mål. Jag lider verkligen med dej, så ska äkta kärlek inte behöva vara! Många styrkekramar till dej!

Detta va lite sorgligt att läsa. Varför lämnar han dig när du kan betala dina egna blanco? Är de bara en ursäkt föe honom?! Ok, vi har satt oss i detta men vi erkänner och jobbar med våra brister och felsteg i alla fall! Roligt tråkigt att han resonerar så..
Min man är inte bättre, han har vart otrogen två gånger nu för att det skulle vara nån rättighet nu när jag svikit honom ekonomiskt. Vet inte om ja blir kvar i detta förhållande, jag trodde vi kunde förlåta, jobba o komma på fötter igen, men jag tycker inte att otrohet är nån rättighet bara för jag gjort fel.. Många kramar till dig! Du kommer att klara detta!

Låter lite som att det är din vinst även om det såklart inte känns så nu. Lämnar han pga av skulder du hanterar så hade han säkert lämnat sen för någon annan " bagatell " bäst för dig att fortsätta livet utan honom tror jag även om det är ledsamt att bli sviken.

Fel agerat av killen, måste säga att han har ett udda tankesätt. Tror du vinner på att han lämnade dig med tanke på hur instabil han är.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp