Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Haft skulder länge, och hur jag bör göra!

Hej folket.
Behöver skriva av mig lite då jag funderar och funderar vad jag kan, ska, bör göra i min situation.

Bakgrund:

Växt upp i familj där det var kärvt och bodde hemma något/några år efter det jag fyllt 18.

Därav behövde jag fixa någon inkomst så från att jag var 16-19 kanske, så beblandade jag mig med person(er) som då begick diverse ekonomisk brottslighet. Jag hakade på och mycket var lätt att tjäna in, men till slut blev man så desperat att man i sitt eget namn rakt av gjorde bedrägerier och förstod man inom kort skulle åka dit för det och mycket riktigt. Blev dömd i två rättegångar. I 50-60% av alla fall för något jag själv gjort och resten stått som mottagare/målvakt för pengar. Jag söker inte sympati utan hjärnkapacitet en fungerade väl inte i all desperation, spelberoende fanns med i viss mån redan då och den har funnits med och finns bitvis kvar än idag nästan 20 år senare..

Haft ett lågavlönat jobb i nästan 10 år varav 8 av dom hade jag löneutmätning, skulderna legat runt 200 000 upp o ner i ränta på skulderna , suttit och betalat va för inget egentligen då skulderna idag närmar sig 400 000. ( skulderna är delar av det från när man var 17-19 år och endel andra saker man drog på sig genom åren som icke möjlighet att betala tandläkare någon gång, nån dator som mpnadsbetalning förfallit och annan konsumtion) Senaste åren ej jobbat men däremot tagit nyss både gymnasiekompetens en och påbörjat utbildning vid högskola. Skulderna ligger kvar och snart även en hög med csn skulder.

Hade jag vetat vad skuldsanering var för många år sen kanske jag idag kunnat vara skuldfri, känns bara så bortkastat att jag inte brytt mig i det alls,.. men har inte kunnat göra något åt det, för jag vägrar ha ett lågavlönat jobb igen därav högskolan. Och jobba med nåt jag intresserad av är ju en fördel i sig. Hur ser möjligheterna ut för mig att beviljas skuldsanering, bör jag ansöka ens, då lin situation helt kan förändras inom 2,5 år efter studier mm mycket tankar och lite kunskap.

Får du ett jobb med medel eller hög lön så går det betala 400-500 tusen på 3 år.

Låter man det vara från idag lär de ju vara runt 500 när jag är färdigutbildad
Låt dem vara (eller hellre betala så mycket du kan egentligen) tills du är klar med utbildningen. När du har fått ditt högavlönade jobb gör du avbetalningsplaner på dina skulder.

Låt dem vara (eller hellre betala så mycket du kan egentligen) tills du är klar med utbildningen. När du har fått ditt högavlönade jobb gör du avbetalningsplaner på dina skulder.
Min enda inkomst är csn lån och bidrag, känns sisådär att betala av det för att betala tickande räntor alltså

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp