Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Höjde kredit fairlo

Det här med Lösa verkar dock vackla. Kan tänka mig att dom inte vill lansera innan dom har alla bitar på plats. det är nog en teknisk utmaning.

Det här med Lösa verkar dock vackla. Kan tänka mig att dom inte vill lansera innan dom har alla bitar på plats. det är nog en teknisk utmaning.
Om jag förstår det rätt har man via lösa loggat in på klarna och då har sen lösa löst lånet med uppgifterna de samlat in.

Antagligen måste de väl ha nått ok av klarna och således sen alla andra aktörer de vill erbjuda lösning för, och då kan det ju skita sig på de företagens ovilja att medverka.

Inte alla sidor som har alla detaljer om saldo och sånt klart och tydligt som klarna även om de får "gå in" utan tillstånd.

Ja och framförallt finns bara Klarna hittills. Dom har nog mer att jobba på tills det är på plats.

Tar Fairlo upplysning igen när man gör ett till uttag eller det görs bara första gången när man ansökte? Står tillgängligt för uttag 4k (nyttjat 26k av 30)

Någon som vet om Fairlo tar en kreditupplysning vid uttag eller om det endast är vid höjning/ansökan?

Fairlo står det att dom tar bisnode upplysning men krediten registreras på uc?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp