Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Höjde kredit fairlo

Jag tar av mig foliehatten för din skull sen bygger jag ett minitempel till din ära av folien på en centralplats i mitt vardagsrum, jag försöker inte framgå som smart, men jag har svårt för översittare.

Vinke vink.

Jag tar av mig foliehatten för din skull sen bygger jag ett minitempel till din ära av folien på en centralplats i mitt vardagsrum, jag försöker inte framgå som smart, men jag har svårt för översittare.

Vinke vink.
Vi säger så. Tack för dina inlägg som ännu en gång bidrog till INGENTING. Du gjorde precis vad du anklagar andra för. Slipper vi detta nu då så vi kan gå vidare och diskutera fairlo tror du?:)

Hej,
Fick svar från Fairlo nu och det var som jag trodde, pga missad betalning 2018 blev jag spärrad nu. Tråkigt när man gillade Fairlo och skött sig bra detta året men en andra chans är väl inte en favoritmening hos banker ;) Får se det positivt att det tog stopp vid 30 000 så man kan pröjsa av det hyfsat fort! Trevlig helg alla och ta det lugnt med ölen!

Hej,
Fick svar från Fairlo nu och det var som jag trodde, pga missad betalning 2018 blev jag spärrad nu. Tråkigt när man gillade Fairlo och skött sig bra detta året men en andra chans är väl inte en favoritmening hos banker ;) Får se det positivt att det tog stopp vid 30 000 så man kan pröjsa av det hyfsat fort! Trevlig helg alla och ta det lugnt med ölen!
Hänger inte med? Du har missat en betalning en gång eller hamnat hos deras inkassoavdelning för typ 3 år sedan och kan inte höja pga det???

Risken finns väl att rätt många som någon gång missat betalning/varit sen kommer spärras. Jag själv har varit sen ett par gånger tidigare och förra månaden betalade jag dubbelt, efter fått anstånd med månaden före. Återstår att se om jag får ta ut igen, efter betalning nu denna månad.

Hänger inte med? Du har missat en betalning en gång eller hamnat hos deras inkassoavdelning för typ 3 år sedan och kan inte höja pga det???
Ja jag hade Fairlo för 3,5 år sedan i 3 månader. 2 första månaderna betalades enligt plan men den 3e hade jag inte betalat och det gick till inkasso. Nu har jag haft lån där igen från december och fått höja från 10 till 20 sen 20 till 30. Nu är jag dock spärrad för uttag och kan inte höja pga den missade betalningen och inkasso våren 2018.

Hamnar det hos inkasso om man missar en betalning en gång?
Såg att dom va snabba på den tiden, dragningen skulle ske 25e, den 26e fick jag ett mail med påminnelse och 60kr i påminnelseavgift, 6 dagar senare fick jag kravbrev med 120kr till i avgift och 7 dagar att betala innan det skickades till inkasso. Kanske är lika snabba nuförtiden? Påminnelseavgift dagen efter det skulle dras är inte ofta man är med om dock.

Såg att dom va snabba på den tiden, dragningen skulle ske 25e, den 26e fick jag ett mail med påminnelse och 60kr i påminnelseavgift, 6 dagar senare fick jag kravbrev med 120kr till i avgift och 7 dagar att betala innan det skickades till inkasso. Kanske är lika snabba nuförtiden? Påminnelseavgift dagen efter det skulle dras är inte ofta man är med om dock.
Vet faktiskt inte alls hur det brukar fungera med inkasso mm men ser ut som att de ger en flera chanser att betala innan inkasso men som sagt är jag inte insatt i det.

Ja jag hade Fairlo för 3,5 år sedan i 3 månader. 2 första månaderna betalades enligt plan men den 3e hade jag inte betalat och det gick till inkasso. Nu har jag haft lån där igen från december och fått höja från 10 till 20 sen 20 till 30. Nu är jag dock spärrad för uttag och kan inte höja pga den missade betalningen och inkasso våren 2018.
J
Hamnar det hos inkasso om man missar en betalning en gång?
l
Men shit, verkar ju fullkomligt absurt om dom ska använda det som anledning nu...liksom 3 år efteråt? Då borde du väl fått någon information då att risk fanns att du skulle bli spärrad? Känns verkligen som att deras nya lansering varit bristfällig och då måste de hitta anledningar till att inte betala ut eller på annat sätt dra in pengar. Känns jäkligt oärligt och orättvist, men har haft den känslan hela tiden. Hela tiden sedan att jag märkt att de flexat med sina ord så har jag haft en känsla av att man inte riktigt vet med dem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp