Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Höjde kredit fairlo

De verkar titta mkt mer på Bisnode nu, inte bara om man fått nån anmärkning :(

”När vi utvärderar din ansökan tar vi en mängd faktorer i beaktning. Förutom att det krävs tre amorteringar i tid på din nuvarande kreditgräns görs också en serie andra kontroller. I nuläget kan vi på grund av dessa dessvärre inte godkänna en uppgradering.”
Vad försökte du höja till/från?

Får hoppas att det är något galet med deras system idag annars borde dom ändra texten dom har innan man börjar med höjningen. Har aldrig missat en betalning, gröna knappen dök upp, har bättre bisnode nu än förra höjningen och ingen anmärkning, skuldsaldo eller utmätning har dykt upp så hade vart intressant att veta varför man blir nekad.
  • Bisnode upplysning görs men vi utgår bara från Fairlo Score
  • Vi tar en Bisnodeupplysning enbart för att säkerställa att ingen ny anmärkning, skuldsaldo eller utmätning har dykt upp.
Gjorde du ett konto? Hahahahahah välkommen. Men helt ärligt, känns det verkligen så här mycket för att ha fått avslag av fairlo?

De verkar titta mkt mer på Bisnode nu, inte bara om man fått nån anmärkning :(

”När vi utvärderar din ansökan tar vi en mängd faktorer i beaktning. Förutom att det krävs tre amorteringar i tid på din nuvarande kreditgräns görs också en serie andra kontroller. I nuläget kan vi på grund av dessa dessvärre inte godkänna en uppgradering.”
Vilket väl är sunt i någon mening. Alldeles för många med usla förutsättningar har fått låna höga belopp av Fairlo.

Fairlo bara bäst. 30000 till 50000.10000 första steget sedan 3 inbetalningar 30000 och nu 3 inbetalningar 50000.Har bra UC men ålder och ggr 2 årsinkomst fuckt. Bisnode 1 fattar inte släckt mina 4sms lån för 3 månader sedan betyget klistrat på sämsta. Trevlig kväll

Vilket väl är sunt i någon mening. Alldeles för många med usla förutsättningar har fått låna höga belopp av Fairlo.
Ja precis men det som skrämmer mig är att folk verkar tro att de har RÄTT till höjning. Att man är berättigad till lån, allt annat är oacceptabelt. Folk verkar bli hatiska och förbannad när de inte får godkänd . Aldrig sett detta beteende förr

Gjorde du ett konto? Hahahahahah välkommen. Men helt ärligt, känns det verkligen så här mycket för att ha fått avslag av fairlo?
Har haft ett konto utan att skriva något innan om du behöver veta det, inte hela världen att få avslag där mer intressant med anledningen. Men läst lite här nu och om det nu är så att dom ändrat och går på bisnode istället för fairlobetyget så känns det rimligt. Tack för din trevliga attityd när man skriver något för första gången :) Ha en bra dag!

Är det bara jag som inte kommer Vidar i ansökan ?
har levlaknappen och fyller i alla uppgifter men när jag godkänner så händer inget?
nån mer som det har hänt för?

Ja precis men det som skrämmer mig är att folk verkar tro att de har RÄTT till höjning. Att man är berättigad till lån, allt annat är oacceptabelt. Folk verkar bli hatiska och förbannad när de inte får godkänd . Aldrig sett detta beteende förr
Tycker du det är konstigt att folk har hopp om att kanske kunna lösa dyrare krediter, till bättre villkor?
Är det inte rätt logiskt att man blir besviken? När folk redan som det är går runt och oroar sig över hur de ska klara nästa månad, över hur livet kanske fallerar?

Hat kanske inte är rätt väg, men det är väl fullt förståeligt att människor blir besvikna när de tror att de uppfyller kraven?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp