Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Höjde kredit fairlo

Jag har nu fått svar från kundombud om varför jag är spärrad för uttag och de är precis så abbe skriver. Jag hade 30.000kr kredit, testade när dragning nummer 2 var gjord att öka till 50.000kr, blev nekad. Dagen efter lanserades det 100.000kr och jag gjorde ny ansökan och blev då helt plötsligt beviljad
Jag skulle med andra ord inte blitt beviljad 100.000kr vid lansering. För att :
1. De hade inte gått 3 betalningar från 30.000kr till nästa kreditnivå
2. Jag skulle också bara egentligen fått 50.000kr som var nästa kreditnivå
3. Min bisnode hade för många förfrågningar.

Sen kan de såklart bero på andra orsaker för andra medlemmar, men detta är svaret jag fick för mitt ”ärende” :)
Var det detta svar du fick?

2. Jag skulle också bara egentligen fått 50.000kr som var nästa kreditnivå

sjukaste svar nånsin från en kreditgivare HAHAHAHHAHAHAHA

fick du detta på Mail? Hade gärna vekar se punkterna som står i mailet, vill du posta?

förlåt att jag är skeptisk men punkterna ser ut som en 9 årig skrivit

Väldigt sund kreditgivning från fairlos sida, buggar i system det kan hända vilka som helst se bara jätten FB denna vecka tex. Och återbetalningen tillbaka från 30,000 till 100,000 är ganska stort hopp så ännu ett slag för fairlo, i min bok den överlägset bästa aktören på marknaden utanför UC :tummen:
Ja håller med. Dock är det inga buggar i nåt system här;) de som fått avslag eller spärr har tydligen inte haft rätt till uttag eller beviljande. Allt annat är ju bara foliehatt snack :)
Vilken kreditgivare säger ”oj förlåt du skulle inte ens ha blivit godkänd så nuuuuu spärrar vi dig” haha du hör väl hur det låter? Vet du vilka ENORMA problem de skulle få pga detta? Inte minst från FI, ett tips är att inte tro på allt du läser speciellt inte på ett forum där folk är anonyma.

Ja håller med. Dock är det inga buggar i nåt system här;) de som fått avslag eller spärr har tydligen inte haft rätt till uttag eller beviljande. Allt annat är ju bara foliehatt snack :)
Vilken kreditgivare säger ”oj förlåt du skulle inte ens ha blivit godkänd så nuuuuu spärrar vi dig” haha du hör väl hur det låter? Vet du vilka ENORMA problem de skulle få pga detta? Inte minst från FI, ett tips är att inte tro på allt du läser speciellt inte på ett forum där folk är anonyma.
Så du menar att det inte kan kallas bugg om folk som inte skall gå igenom en höjning kan höjja?

Så du menar att det inte kan kallas bugg om folk som inte skall gå igenom en höjning kan höjja?
Det är ju bugg i systemet direkt när nån får avslag eller hur? För att det kan för guds skull inte vara så att man bara får avslag…?
sen om det nu mot all förmodan vara ”bugg” i deras system så har de väl skyldighet att kontakta låntagare och meddela detta samt avsluta krediten i sin helhet efter återkravet? Sen skulle detta vara ett EXTREM arbete då låntagare redan blivit godkänd efter sedvanlig kreditupplysning och fått ta emot pengarna och använd i god tro? Så göra återkrav på detta skulle vara nästantill omöjligt. Dessutom INGEN kreditgivare skulle erkänna detta offentligt genom Email till någon. Hellre hade de gått vidare och hoppats på att den ”felaktig” godkända låntagaren betalar tillbaka.

Det är ju bugg i systemet direkt när nån får avslag eller hur? För att det kan för guds skull inte vara så att man bara får avslag…?
sen om det nu mot all förmodan vara ”bugg” i deras system så har de väl skyldighet att kontakta låntagare och meddela detta samt avsluta krediten i sin helhet efter återkravet? Sen skulle detta vara ett EXTREM arbete då låntagare redan blivit godkänd efter sedvanlig kreditupplysning och fått ta emot pengarna och använd i god tro? Så göra återkrav på detta skulle vara nästantill omöjligt. Dessutom INGEN kreditgivare skulle erkänna detta offentligt genom Email till någon. Hellre hade de gått vidare och hoppats på att den ”felaktig” godkända låntagaren betalar tillbaka.

Nu verkar vi iallafall fått reda på varför en del har blivit spärrade och de(låneföretagen) har ”klantat” sig och godkänt en del som inte skulle fått så stora summor på en gång!

Nu hoppas jag att det går igenom för mig runt den 15/11 när jag bara 1 förfrågan de senaste 3 månader på Bisnode.

Nej inget felmeddelande utan att jag är spärrad för å göra uttag och om jag har frågor ska jag vända mig till kundservice. Vilket jag gjort å dom säger att det är för att jag varit sen för ett halvår sedan med betalningen. Dock har jag skött allt prickfritt efter det och även kunnat ta ut pengar i början av aug. Men nu kan jag inte.
Hur kan du ha varit sen då de har autogiro för sina betalningar?

Nu verkar vi iallafall fått reda på varför en del har blivit spärrade och de(låneföretagen) har ”klantat” sig och godkänt en del som inte skulle fått så stora summor på en gång!

Nu hoppas jag att det går igenom för mig runt den 15/11 när jag bara 1 förfrågan de senaste 3 månader på Bisnode.
Nej tycker jag inte alls. Hur har du fått reda på det menar du som du är så säker på? Nää tror inte nån har ”klantat” sig för att inte du fick beviljad . Lycka till med ansökan dock, hoppas det löser sig

Nej tycker jag inte alls. Hur har du fått reda på det menar du som du är så säker på? Nää tror inte nån har ”klantat” sig för att inte du fick beviljad . Lycka till med ansökan dock, hoppas det löser sig

Jag har fått beviljat hela tiden!

Ha en fin kväll!

Jobbar du för Fairlo? Har aldrig sett någon kämpat så hårt för att skydda en sida.
Bara det att man fick höja trots att man inte ens låg i fas med sina inbetalningar tyder på att det inte gått rätt till. Jag hade betalat in en gång och låg efter med min andra betalning när jag fick höja från 20 000 till 100 000.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp