Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Höja medlemslån Nordea. Experthjälp

Kan tillägga att jag inte har några anmärkningar alls.

Enda är att ringa Nordea, mer för att se om de inte har något som stoppar dem att ge sådant erbjudande, typ som att de nyligen beviljat dig ett lån osv.
Annars för övrigt tycker jag du bör ha rimliga chanser på samlingslån på hela summan oavsett.
Frågan är bara om det är mer värt att göra en ansökan på Lendo, Nordea kanske kan använda den UCn? Så är den inte bortkastad på att bara söka hos Nordea.

Fick ett lån på 170.000kr beviljat från Nordea i december 2018. Kan det alltså vara svårare att få lån hos dom igen, eller i detta fallet öka lånet? Vill gärna ha medlemslån för det är en förmånlig ränta då. Och kan Nordea verkligen använda sig av t.ex. Lendos Ff?

Jag vet att tex Sevenday gick inte med på att ge ett nytt lån några månader efter de beviljat ett lån. Det var deras riktlinjer. Nordea kanske kör liknande, så ring och fråga först.

Jag vet att tex Sevenday gick inte med på att ge ett nytt lån några månader efter de beviljat ett lån. Det var deras riktlinjer. Nordea kanske kör liknande, så ring och fråga först.

Okej får testa och ringa och kolla. Tack för tipset.
Om dom skulle säga nej, skulle det vara bättre att söka medlemslån hos SEB istället på 250.000kr och skippa Nordea? Är det större chans att dom säger ja?

Skulle köra Lendo, skulle någon långivare bevilja lån och de har medlemslån så kan man konventera till det. Bara ovärt att slösa UC på ett ställe. Medlemslån är bara rätt till en viss ränta, påverkar inte deras beviljning.

Skulle köra Lendo, skulle någon långivare bevilja lån och de har medlemslån så kan man konventera till det. Bara ovärt att slösa UC på ett ställe. Medlemslån är bara rätt till en viss ränta, påverkar inte deras beviljning.
Okej tack så mycket för tipset.

dina förfrågningar är kanske för färska så att det drar ner ditt betyg, jag hade liknande förutsättningar men förfrågningarna var lite äldre så UC risken var lägre, trodde först också att det var medlemslån som skulle ge mig bäst ränta, men fick via Lendo ränta långt under dom så kallade medlemslånen (först 3% sen 4,9% när jag tog ett till 2 månader senare, 200.000 + 150.000)

hur många förfrågningar har du på Bisnode? du skulle kunna testa Wästgöta Finans annars, dom tar ingen UC bara Bisnode, jag fick 5,75% på 200'000 där för någon vecka sedan, då 4 Bisnode förfrågningar, taxerad inkost 409000 tror jag

jag funderade lite till nu, om jag var du då hade jag nog testat Wästgöta, du får troligtvis bra ränta om du inte har för många förfrågningar, betala då av dina dyrare lån, ge fan i att ta något som ger dig nya UC förfrågningar nu, vänta ut några förfrågningar där och ett bättre betyg, kör sedan Lendo när du har fint betyg så ska du se att du får bättre villkor än medlemslånen

dina förfrågningar är kanske för färska så att det drar ner ditt betyg, jag hade liknande förutsättningar men förfrågningarna var lite äldre så UC risken var lägre, trodde först också att det var medlemslån som skulle ge mig bäst ränta, men fick via Lendo ränta långt under dom så kallade medlemslånen (först 3% sen 4,9% när jag tog ett till 2 månader senare, 200.000 + 150.000)

hur många förfrågningar har du på Bisnode? du skulle kunna testa Wästgöta Finans annars, dom tar ingen UC bara Bisnode, jag fick 5,75% på 200'000 där för någon vecka sedan, då 4 Bisnode förfrågningar, taxerad inkost 409000 tror jag

jag funderade lite till nu, om jag var du då hade jag nog testat Wästgöta, du får troligtvis bra ränta om du inte har för många förfrågningar, betala då av dina dyrare lån, ge fan i att ta något som ger dig nya UC förfrågningar nu, vänta ut några förfrågningar där och ett bättre betyg, kör sedan Lendo när du har fint betyg så ska du se att du får bättre villkor än medlemslånen

Hmm trodde man fick typ bäst ränta via medlemslån, men kan få bättre via typ lendo om jag väntar?

På bisonde har jag 4ff just nu:
• 2018.05.02
• 2018.06.19
• 2018.12.08
• 2019.04.12

Kanske skulle göra så som du säger. Kan ändå tacka nej till lån från wästgöta finans eftersom dom inte tar UC.
Låter ju som att kag borde ha ganska bra förutsättningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp