Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Höja bolån med anmärkning

Hej,

Tyvärr har man fått en anmärkning för att man korkad nog betalat in två dagar sent på ett uppsägningsbrev. Aldrig haft detta problem, första gången som jag får en anmärkning på grund av "misskött kredit", gäller Collector.

Jag är gift och vi har vårt bolån på SEB där vi för närvarande äger ca 29 % av bostaden och lånet är på övriga 71 %.

Frugans ekonomi är mer lr mindre fläckfri, hon tjänar strax under 50k i månaden medan min lön ligger på strax under 43k i månaden.

Jag har blancolån på lite mer än en miljon kronor fördelat på flera kreditgivare.

Nu till min fråga. Då vi har SEB för bolånet, finns det någon som helst möjlighet att få en ökning av bolånet beviljat trots denna anmärkning om vi båda ändå står på lånet och vår belåningsgrad är under maxgränsen på 85 %?

Tacksam för svar.

Det är nog möjligt om du får tag i rätt säljare.
Helst ska anmärkning vara gammal

Vad menar du med rätt säljare?

Vi har bolånet hos SEB, tänker om det är möjligt att höja det trots att en av oss som står på lånet har en betalningsanmärkning.

Vi har bolånet hos SEB, tänker om det är möjligt att höja det trots att en av oss som står på lånet har en betalningsanmärkning.
han menar bolånehandläggare eller din bankkontakt. De är ju i grunden säljare. Jag tror att enda möjligheten är att gå till din bank. Boka ett personligt möte med bankkontakten och se vad de kan göra. Du kan köpa en egen upplysning som du kan ta med dig och visa upp. Vore inte bra om de skulle ta en upplysning innan vi har kunnat förklara och snacka igenom eventuella möjligheter. Lycka till!

Säljarna av banktjänster på banken. Brukar kallas "min bankman" men är ju en försäljare som ska dra in så mycket som möjligt till banken

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp