Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Högre uppskattad inkomst på löneutmätning

Nu är det kommande månad första gången jag hamnar under löneutmätning. Står att jag får en viss summa varje månad och att kronofogden ska ha en viss summa varje månad. Problemet är att min lön ser ut att vara baserad på förra årets, där jag jobbade mycket extra och hade en månadslön runt 45000, så löneutmätningen baseras på 45000. Saken är den att jag har 35000 i grundlön. Blir ju mindre pengar till betalning, men klarar inte av att jobba 25 % extra varje månad, då det jag jobbar med är både fysiskt och psykiskt påfrestande. Men det är väl ingen idé att kontakta dem om detta, då de redan sett vad jag angett i inkomst och utgifter va?

Man kan ju begära omprövning hur många gånger man vill.
Arbetsgivaren rapporterar väl in de senaste månaderna när de ombeds göra det.

Man kan ju begära omprövning hur många gånger man vill.
Arbetsgivaren rapporterar väl in de senaste månaderna när de ombeds göra det.
För det första, tack för svaret! Okej, har ingen koll på sånt, ringer man eller skickar mail eller bara för in informationen igen på kronofogdens hemsida?

För det första, tack för svaret! Okej, har ingen koll på sånt, ringer man eller skickar mail eller bara för in informationen igen på kronofogdens hemsida?
Jag har använt hemsidan, det går snabbast och minst risk för fel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp