Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Högre ränta på samlingslån, värt det?

Värt att sänka månadskostnaden med samlingslån som har högre ränta?

• Ja

Röster: 1 11.1%
  • Nej

Röster: 6 66.7%
  • Ja, om det är tillfälligt.

Röster: 2 22.2%

• Totalt antal röstare
    9
  • Enkät stängd .
Jag skulle säga såhär . Beror ju på hur mycket du amorterar idag . Du kan ju alltid amortera extra om du skulle få överskott något månad.

Bättre med en långivare än flera .
Bygg upp en buffert med en del av det du får över när du sänker din månadskostnad . Vänta minst 6 månader jobba upp dit betyg och skicka en ansökan när betyget är mycket bra .

Hur många mindre lån (synliga på UC) rör det sig om. Generellt är det bättre att ha få lån, men om det bara är ett mer eller mindre är nog antalet marginellt men ifall du kan lösa in ett helt gäng kan det helt klart påverka betyget. Och är det dessutom krediter som nollas med i mixen kan det vara värt att tacka ja till Komplett och sen söka nytt med lägre ränta lite längre fram när du fått bort ff och sänkt dig ner mot "mycket bra" tror jag.

Hur många mindre lån (synliga på UC) rör det sig om. Generellt är det bättre att ha få lån, men om det bara är ett mer eller mindre är nog antalet marginellt men ifall du kan lösa in ett helt gäng kan det helt klart påverka betyget. Och är det dessutom krediter som nollas med i mixen kan det vara värt att tacka ja till Komplett och sen söka nytt med lägre ränta lite längre fram när du fått bort ff och sänkt dig ner mot "mycket bra" tror jag.

Det är sammanlagt 6st lån/krediter som är synliga och skulle slås ihop till 1 lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp