Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hög skuldkvot - Lägga om lån

Hej,

Undrar över er erfarenhet av att samla lån vid hög skuldkvot?

Om man bara vill lägga om sina lån som syns hos uc för att få ner räntan och månadskostnaden, är detta möjligt eller får man automatiskt avslag på grund av belåning i förhållande till inkomst?
Har ju inga problem med lösenkrav eftersom lånen bara ska ersättas på UC.

Inkomst 370 000 kr
Förfrågningar: 14 (Kommer att vänta ut så att endast 3 ff finns kvar)
Synligt hos UC 750 000 kr.
UC: 3,3 %

Av någon anledning så verkar inte scoren påverkas av den höga belåningsgraden, tankar varför?
Scoren borde ju kunna gå ner rejält när förfrågningarna minskar.

Tacksam för er hjälp!

Det där med Score och UC-betyg tror jag beror på hur högt belånad du är i förhållande till tillgångar (ej sparkapital). Taxeringsvärde på ev fastighet tycks spela stor roll, samt hur länge du bott på samma ställe (iaf vad gäller UC- betyg) och hur länge du varit anställd. I UC-tråden skrev jag om hur skevt det där betyget är och fick svar att UC-betyget inte avgör om du får låna utan att det hänger på återbetalningsförmåga. Det låter vettigt, men det är inte helt rätt eftersom jag fått lån som inte borde ha fått. Jag tror att du kan få ett samlingslån om förfrågningar går ned till 3, men kanske som Max på 350.000. Jag ÄR lån, personifierad, skulle kunna ha en tatuering i pannan där det står blancotorsk. Men säljer jag allt jag har blir jag av med skiten och min UC ligger på 0,13 just nu, Score 703.
Har inga nyttjade krediter, men de som står med där är både Northmill och Betalkoll, bland annat. Har 3 kreditkort också ( nollade men totalt 90.000) men jag hugger hellre handen av mig än att nyttja dem. Så långt har jag kommit, men det återstår att se vad som händer.

Hur ser UC hur länge du varit anställd?

Det där med Score och UC-betyg tror jag beror på hur högt belånad du är i förhållande till tillgångar (ej sparkapital). Taxeringsvärde på ev fastighet tycks spela stor roll, samt hur länge du bott på samma ställe (iaf vad gäller UC- betyg) och hur länge du varit anställd. I UC-tråden skrev jag om hur skevt det där betyget är och fick svar att UC-betyget inte avgör om du får låna utan att det hänger på återbetalningsförmåga. Det låter vettigt, men det är inte helt rätt eftersom jag fått lån som inte borde ha fått. Jag tror att du kan få ett samlingslån om förfrågningar går ned till 3, men kanske som Max på 350.000. Jag ÄR lån, personifierad, skulle kunna ha en tatuering i pannan där det står blancotorsk. Men säljer jag allt jag har blir jag av med skiten och min UC ligger på 0,13 just nu, Score 703.
Har inga nyttjade krediter, men de som står med där är både Northmill och Betalkoll, bland annat. Har 3 kreditkort också ( nollade men totalt 90.000) men jag hugger hellre handen av mig än att nyttja dem. Så långt har jag kommit, men det återstår att se vad som händer.

Jaa detta med uc-betyg är allt märkligt. Jag har inga tillgångar. Bott mindre än 1år på min adress. Jobbat 5mån på nytt nya jobb.

Jag har amortera extra ca 30-40k på lån senaste månaderna. Å ucbetyget förändrades inget av det! Däremot när årsinkomsten ökade med 60k å underskottet med 6k fick jag sämre betyg med ca0.2%.

Bara en bank via lendo ville låna ut hela beloppet jag sökte på (280k) till 7.7% ränta.

Var i samband med sökningen överbelånad med ett belopp på ca 540k. Underskott 75k och årsinkomst på 368k.

Nu pratade jag med collector själv och fick hela beloppet till 8%. (Haft dom länge och aldrig missat något). Fick utbetalt igår.

Å tack vare det stod ica-erbjudandet via lendo öppet. Så har provat signera det också. Där var dock det lösenkrav på hela beloppet. Collector hade 97k som krav.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp